Nejvyšší správní soud otevřel cestu ke stavbě dálnice D55 mezi Olomoucí a Kokory. Zrušil rozhodnutí Krajského soudu v Ostravě z loňského listopadu, které zrušilo stavební povolení. Výběrové řízení na dodavatele vypsalo Ředitelství silnic a dálnic již v létě, aniž mělo pravomocné stavební povolení. Odhadovaná cena stavby je 2,41 miliardy korun.
U Nejvyššího správního soudu uspělo ministerstvo dopravy s kasační stížností. U krajského soudu totiž původně uspěla zemědělská společnost AGRA Velký Týnec, která se obávala dopadu na chov zvířat. V místě stavby má kalovou jímku. Soud však při meritorním přezkoumání případu uvedl, že stavební povolení i projektová dokumentace ke stavbě dostatečně zohledňují povinnost stavebníka stavět tak, aby nebyla ohrožena kontinuita zemědělské výroby a musí postavit novou kalovou jímku dříve, než bude stará zbouraná.
"Z formulovaných podmínek srozumitelně a dostatečně určitě vyplývá, že nemůže dojít k demolici stávající kalové jímky, jež je podmínkou výstavby dálnice v tomto úseku, dokud nebude v areálu zprovozněna nová kalová jímka. To platí i pro výstavbu obslužných komunikací v areálu žalobkyně," uvedl v rozhodnutí předseda senátu Jaroslav Vlašín.
Úterý, 12. července 2022, 18:42
Zhruba o sto padesát milionů narostla oproti loňsku odhadované náklady na vybudování takřka osmi kilometrů nové dálnice mezi Olomoucí a obcí Kokory. První etapa spojnice krajského města s Přerovem má vyjít odhadem na 2,41 miliardy korun. Ředitelství...
Úsek plánované dálnice je dlouhý téměř osm kilometrů. U Olomouce se odpojí z dálnice D35 a bude pokračovat stejným směrem jako dosavadní silnice první třídy. Navazující úsek dálnice bude končit na západě Přerova, kde se napojí na poslední nedostavěný úsek dálnice D1. Dálnice D55 se za Přerovem stáčí k jihu a pokračuje směrem k Břeclavi. Částečně je již v provozu, několik úseků se staví a jižně od Bzence je zatím dálnice pouze v přípravě.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.