Obyvatelé Drahotuš u Hranic na Přerovsku si prosadili jinou trasu plánované vysokorychlostní železnice, po které se mají vlaky v budoucnu řítit až třistakilometrovou rychlostí. Správa železnic nyní přišla s variantou, která je ve větší vzdálenosti od obytných domů.
Obyvatelům Hranic a okolí se nelíbila trasa vysokorychlostní železnici z Brna na Ostravu okolo Hranic, kterou Správa železnic a projektanti představili letos v létě. Po protestech železničáři ustoupili a trasu změnili.
"V těchto dnech se Správa železnic vrátila do Hranic a Klokočí se čtvrtou variantou vedení VRT Moravská brána I v této lokalitě. Reagovali jsme tak na podněty samosprávy a především veřejnosti, která se proti původnímu návrhu postavila peticí," potvrdil ředitel stavební správy vysokorychlostní železnice Martin Švehlík.
Lidem vadilo, že se poslední varianta nové železnice posunula blíž k Drahotuším a znamenala by větší hluk, otřesy, ale patrně také bourání některých rodinných domů. Za svou místní část se postavilo i město Hranice.
Čtvrtek, 22. září 2022, 15:03
Obyvatelé Drahotuš na Přerovsku protestují proti navržené trase vysokorychlostní železnice, po které se mají vlaky v budoucnu řítit až třistakilometrovou rychlostí, v těsné blízkosti domů. Podpořilo je i město Hranice. Správa železnic oznámila, že...
"Správa železnic nyní předložila variantu, která se lokalitě, kde jsou rodinné domy padesát až sto let, opravdu vyhýbá. Je tam starší štreka a val, na kterém jsou stromy a který dělá přirozenou hlukovou bariéru. Val tam zůstane a tratě, které správa potřebuje, budou až dál. Posunulo se to směrem od rodinných domů a věříme, že nikdo nebude muset odejít," potvrdila dosavadní předsedkyně osadního výboru v Drahotuších Vlasta Zapatová.
Ve druhé lokalitě okolo rybníka, kde je v současné době rekreační zóna, zůstala ovšem trasa plánované vysokorychlostní železnice stále nezměněná, což se tamním majitelům nelíbí.
Po vysokorychlostní trati na Ostravu by v budoucnu měly vlaky jezdit rychlostí až 320 kilometrů za hodinu. Správci železnic nyní pracují na projektu Moravská brána I, který zahrnuje dvacetikilometrový úsek mezi Prosenicemi a Hranicemi. Součástí bude i rekonstrukce nádraží v Hranicích. Novou trasu chtějí železničáři zveřejnit na webu, stavět by chtěli už v roce 2025, dokončení plánují na rok 2029.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.