S ukončením několika významných dopravních staveb, které ovlivňovaly provoz tramvajové trati v Olomouci, skončil také provoz linky U. Ta propojovala přes centrum města olomoucké části Neředín a Nová Ulice. Část cestujících si tuto možnost oblíbila, podle průzkumů dopravního podniku ale nebyly tyto tramvaje dostatečně vytížené.
„Samozřejmě byla určitá poptávka po jízdě Neředín – Nová Ulice bez přestupu. Nicméně jsme došli k tomu, že to byla jen záležitost výlukových jízdních řádů. Stav je takový, že máme radiální linky a ty držíme. Jde o optimální variantu,“ říká ke zrušení tramvajové linky U místopředseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Pavel Zatloukal. Paprskovité uspořádání dopravy spojuje okrajové části města s centrem, do tohoto modelu na čas zabudoval dopravní podnik právě spoje U.
Úterý, 22. listopadu 2022, 18:46
Nejen někteří motoristé, ale také řidiči tramvají prožívají trable při průjezdu řadou světelných křižovatek v přebudované části Nových Sadů v Olomouci. Na zhruba 350 metrech Rooseveltovy ulice jsou nyní čtyři místa se semafory, o světelnou...
Linka se testovala od jara 2018, spoj jezdil v hodinovém intervalu. Zhruba za rok prošla tato varianta hodnocením a podle průzkumu se dál neměla provozovat. Pasažéři podle analýzy celou trasu mezi Neředínem a Novou ulicí příliš nevyužívali, a linka U tak byla jen další variantou dopravy do centra k tramvajím s čísly 1, 2, 4, 6 či 7.
„Z důvodu optimalizace dopravy bylo Radou města Olomouce v říjnu 2020 rozhodnuto, že linka v pravidelném provozu nebude obnovena,“ uvedla mluvčí DPMO Anna Sýkorová.
Svou roli ale hrála tramvaj U dál při výlukách, například při více než dvouleté přestavbě mostu na Masarykově třídě. Provoz „účka“ dopravní podnik ukončil v polovině listopadu po finalizaci letošních úprav na trati. Na sociálních sítích se tento krok stal diskutovaným tématem.
„Ta tramvaj je stěžejní - od kolejí v Neředíně k fakultce. Ráno je plná studentů, odpoledne také. Asi to nestačí,“ napsala například Petra Lengalová.
Osobní poznatky o dostatečné vytíženosti přidávali i další komentující. „U byla super linkou. Nepředpokládal jsem, že byla pouze jako výluková. Až do přečtení tohoto příspěvku jsem měl za to, že byla standardní linkou. Alespoň jsem tak soudil z toho, že nejdřív byla vedena zkušebně a pak zůstala ponechána. Co jsem jí vždy jel, byla celkem plná, takže bych neřekl, že rozhodně ne nevyužívaná,“ uvažoval také Karel Giebisch.
Podle dopravně-provozního náměstka DPMO Pavla Zatloukala nebylo překážkou ani zařazení linky mezi další spoje například v podobě časových kolizí na křižovatkách a podobně. „To by nemělo dělat problém. Ale je to otázka vypravenosti tramvají a počtu kurzů, které vyjíždí. Dá se říct, že tramvaj U by byla něco navíc. Z pohledu dostupnosti služby je aktuální nastavení dostatečné,“ konstatoval Zatloukal s tím, že tento spoj může dopravní podnik znovu zprovoznit v případě budoucích výluk.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.