Poslední úsek dálnice D1 okolo Přerova má po letech tahanic stavební povolení, ministerstvo dopravy se vypořádalo se všemi rozklady. Dlouho očekávaný desetikilometrový úsek do Říkovic odvede tranzitní dopravu z Přerova a zrychlí cestování z Brna do Ostravy. Stavba by měla začít ještě letos.
Pátek, 25. března 2022, 16:03
Poslední veledůležitou část chybějící dálnice D1 u Přerova bude stavět firma Strabag spojená s ruským oligarchou Olegem Děripaskou, na kterého USA a Velká Británie kvůli napojení na Putina a válce na Ukrajině uvalily sankce. Ředitelství silnic a...
"Rozkladová komise ministerstva dopravy rozhodla v náš prospěch a stavební povolení na hlavní trase úseku D1 nabylo právní moci. Podle vyjádření generálního ředitele ŘSD pana Mátla můžeme velmi brzy očekávat zahájení stavby," oznámil dnes v podvečer na sociálních sítích náměstek primátora Přerova Tomáš Navrátil (ANO).
Desetikilometrový úsek D1 okolo Přerova je posledním, který chybí k tomu, aby byl dálniční tah z Prahy přes Brno do Ostravy a k polské hranice kompletní. Podle ředitele Ředitelství silnic a dálnic ČR Radka Mátla je pro stavbu vykoupeno už zhruba 93 procent pozemků. V několika případech začal proces vyvlastnění, další vlastníci se s ŘSD dohodli a pozemky prodávají. Pokud vše půjde dobře, stavba úseku D1 u Přerova by mohla být dokončena v roce 2025.
Proti stavebnímu povolení podali rozklady čtyři lidé a také spolky Krajina Dluhonice, Voda z Tetčic a Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu. Všechny rozklady nyní rozkladová komise ministerstva dopravy vyřídila.
"Rozkladová komise navrhla, aby ministr napadené rozhodnutí zčásti změnil, a to z důvodů dílčí změny závazného stanoviska Českého inspektorátu lázní a zřídel, a stejně tak s ohledem na závěry Krajského soudu v Ostravě a dále z důvodu vyhovění části námitek odvolatelů, a ve zbytku napadené rozhodnutí potvrdil. Ministr dopravy s návrhem rozkladové komise souhlasil," stojí v dnešním rozhodnutí ministra dopravy Martina Kupky (ODS).
Ministr například nařídil další měření hluku, protihluková opatření, opatření proti nadměrným vibracím nebo prašnosti, monitoring podzemních vod či měření imisí.
"Během výstavby bude měření hluku dvakrát ročně v denní a v noční době, a to v blízkosti obytné zástavby. V případě překročení hlukových norem budou v nejkratším čase provedena protihluková opatření. Po zprovoznění stavby je z hlediska relevantnosti hlukových údajů nutno první měření intenzit hluku provést nejdříve šest měsíců a nejpozději do dvou let, neboť dojde ke stabilizaci dopravních intenzit. V případě prodlužování zkušebního provozu budou měření intenzit hluku prováděna minimálně dvakrát ročně," nařídil mimo jiné ministr dopravy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.