Další posun hlásí Ředitelství silnic a dálnic v přípravě více než osmnáctikilometrového úseku D35 z Mohelnice do Starého Města nedaleko Moravské Třebové. Plánovaná dálnice získala od olomouckého krajského úřadu územní rozhodnutí a státní organizace se nyní zaměří na zajišťování potřebných pozemků. Kapacitně nedostačující silnice přes Mohelnický kopec by se mohla dočkat úlevy v roce 2029.
Po tříměsíčním řízení na krajském úřadu v Olomouci získala důležitá dopravní stavba u Mohelnice územní rozhodnutí. „Jakmile územní rozhodnutí na 18,2 kilometru dlouhou trasu D35 nabude právní moci jsme připraveni zahájit majetkoprávní přípravu, neboť již v předstihu jsme nechali zpracovat dokumentaci pro stavební povolení. Stavba má být realizována formou PPP,“ informoval na sociálních sítích šéf ŘSD Radek Mátl.
Stavba takřka dvaceti kilometrů dálnice má podle aktuálního odhadu vyjít na přibližně 14,5 miliardy korun. ŘSD pro tento záměr volí financování PPP, ve kterém spolupracuje státní správa se soukromým investorem a uhrazené náklady mu poté splácí.
Pátek, 2. prosince 2022, 19:17
Výrazný pokrok v budování alternativní trasy k dálnici D1 plánuje Ředitelství silnic a dálnic na příští stavební sezonu. V roce 2023 by se podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla mělo začít stavět hned několik nových úseků D35. Tato silnice vede...
Chybějící úsek dálnice mezi Mohelnicí a Hradcem Králové by měl tvořit páteřní část nové komunikace. „Jsou zde předpokládány nejvyšší intenzity dopravy z celé D35. Neexistencí této části komunikace trpí zejména lidé v obcích ležících na silnici I/35,“ uvádí v informačním materiálu ŘSD k situaci v oblasti takzvaného Mohelničáku. Trasa mezi Mohelnicí a Moravskou Třebovou je nyní podle státní organizace stále vytíženější. „S postupnou dostavbou dalších úseků D35 vzrůstá atraktivita této silnice jako spojení středních a východní Čech se střední a severní Moravou. Tím dochází k dalšímu nárůstu dopravního zatížení na stávající trase,“ upozorňuje Ředitelství silnic a dálnic.
Z chybějících zhruba sto kilometrů alternativní severní trasy k nejvyužívanější dálnici D1 se začnou v příštím roce stavět další čtyři úseky. Úsek u Mohelnice ale čeká výstavba zřejmě mezi posledními. V roce 2023 chce ŘSD žádat o stavební povolení, poté se rozběhne tendr na mnohamiliardovou zakázku. Zahájení stavby je v plánu na rok 2025, součástí projektu je také 1,3 kilometru dlouhý tunel Maletín. Termín dokončení celého úseku se posunul na rok 2029.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.