Do patové situace okolo východní tangenty se hodlá vložit i ministr dopravy Martin Kupka z ODS. Stavbu blokuje ochranné pásmo vodního zdroje mlékárny OLMA ze skupiny Agrofert, kterou v minulosti přímo ovládal Andrej Babiš z ANO. Veledůležitý obchvat by měl odvést masivní tranzitní dopravu z okrajových částí Olomouce.
Stavbu důležitého východního obchvatu Olomouce blokuje ochranné pásmo vodního zdroje mlékárny OLMA. V lokalitě je přípustná pouze výstavba vodohospodářských zařízení a jakékoliv terénní úpravy jsou možné pouze se souhlasem společnosti OLMA jako provozovatele vodního zdroje.
"Kritickou situací ohledně východního obchvatu se chce zabývat ministr dopravy. Ministra jsem nedávno upozornil na mimořádně vážnou situaci, kdy kvůli rozšířenému a velmi přísnému ochrannému pásmu vodních zdrojů pro OLMU hrozí prakticky konec plánů na stavbu východní tangenty," informoval bývalý náměstek primátora Olomouce a nynější poslanec Martin Major (ODS).
Když byl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) nedávno v Olomouci, podle Majora slíbil, že se bude problémem zabývat. "Tangenta, která má ulevit tisícům lidí na východní straně města, je pro něj jednou z dopravních priorit našeho kraje. Myslím, že je nutné najít řešení, kdy to nebude, kdo s koho, tedy buď tangenta, nebo OLMA a její vodní zdroje. Musíme najít řešení přijatelné pro všechny zúčastněné strany," sdělil Major na sociálních sítích.
Mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka potvrdil, že ministr Kupka situaci v Olomouci sleduje. "Pan ministr situaci zná, ví o co jde a snaží se pomoci, aby se to vyřešilo co nejdříve a mohlo se začát stavět," potvrdil mluvčí.
Čtvrtek, 15. prosince 2022, 11:48
Veledůležitý východní obchvat Olomouce, který odvede tranzitní dopravu z okrajových částí města, blokuje ochranné pásmo vodního zdroje mlékárny Olma z holdingu Agrofert. Pokud někdo bude chtít tangentu relativně rychle postavit, bude se muset s...
Východní obchvat Olomouce má ulevit tisícům obyvatel Holic, Hodolan, Bělidel, Chválkovic, Pavloviček a Týnečka, kudy denně projede přes dvacet tisíc aut. Má mít délku přes sedm kilometrů, most, čtyři pruhy a tři mimoúrovňové křižovatky. Součástí jsou přeložky a úpravy silnic nižších tříd, účelových komunikací, polních cest a komunikací pro pěší a cyklisty. Tangenta přijde na zhruba tři miliardy korun, investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Společnost OLMA argumentuje tím, že na nevhodnou trasu obchvatu upozorňovala už dávno v minulosti, ale její námitky zůstaly nevyslyšeny.
"Trasa tangenty je v přímém střetu s ochranným pásmem vodního zdroje. OLMA si neklade za cíl blokaci výstavby východní tangenty a uvědomuje si naléhavost řešení dopravní obslužnosti v této části města. V situaci, kdy však není vodnímu zdroji poskytnuta ochrana v rozsahu, v jakém je právními předpisy garantována, se cítí být povinna hájit zákonem akcentovanou ochranu podzemních vod úzce spjatou s další existencí společnosti a jejím postavením na trhu coby významného zpracovatele mléka a především zaměstnavatele," stojí ve stanovisku OLMY, které nedávno poskytl mluvčí Agrofertu Pavel Heřmanský.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Když vznikala zakázka na obchvat bylo již všem zúřastněným známo, že je potencionální problém s ochraným pásmem Olmy. Proč to neřešili od počátku,nebo se spoléhalo, že prorazí? Příprava projektu - šašci a ať si teď zaplatí již vynaložené náklady.