V první polovině letošního roku by měla v Prostějově proběhnout první dražba osmi dlouhodobě odstavených aut z ulic města. Odstranění autovraků a vozidel s dlouho propadlou technickou kontrolou je podle náměstka primátora v některých případech velmi složité. Vozy mohou být součástí dědického řízení nebo jsou registrované v jiném státě.
Dražbu prvních osmi automobilů, které byly dlouhodobě odstaveny v ulicích města a nemají platnou technickou kontrolu, schválil odbor dopravy prostějovského magistrátu. „Pokud se nepodaří vozidla v dražbě prodat, budou předána k ekologické likvidaci, přičemž náklady spojené s likvidací budou hradit jejich provozovatelé," sdělil primátorův náměstek Jiří Pospíšil (PéVéčko). Aukce se bude připravovat na první polovinu roku 2023.
Úředníci a strážnici loni z ulic Prostějova odstranili 43 vozidel bez platné technické kontroly. Majitelé svá vozidla po upozornění většinou sami odklidili, v opačném případě tak učinila radnice. Loni město podle Pospíšila nechalo odtáhnout celkem deset odstavených vozidel, ke kterým se nikdo nehlásí. Zatím poslední odtah čtyř vozidel proběhl začátkem letošního ledna.
Sobota, 21. ledna 2023, 18:49
Obyvatelé Prostějova v loňském roce podali rekordní počet žádostí o finanční příspěvek na kastraci koček a kocourů. Na radnici se sešlo 282 žádostí. Celkem bylo o plodnost připraveno 349 koček. Ve srovnání s rokem 2021 je to více než dvojnásobek.
Vozidla jsou odstavena na parkovišti společnosti PV Recyklace, kde čekají na vyzvednutí, prodej v dražbě nebo likvidaci. „Jejich provozovatelům se s narůstajícím časem neustále zvyšují náklady, které budou muset ve finále městu Prostějovu zaplatit. Jedná se zejména o náklady spojené s odtahem, s uskladněním, s provedením dražby a s likvidací. Pokud takto vzniklé náklady nepokryje výtěžek z dražby, bude je město Prostějov následně po provozovatelích vozidel vymáhat soudní cestou, což znamená další nárůst nákladů,“ upozornil náměstek Pospíšil.
Zajištění odstranění některých odstavených vozidel bez platné technické kontroly je podle Pospíšila velmi problematické. „Jsou totiž předmětem dědického řízení, případně lze jen stěží dohledat provozovatele. V současné době je v řešení i vozidlo, které není v registru silničních vozidel České republiky, jelikož je vedeno patrně ve Velké Británii,“ podotkl Pospíšil.
Autovraky a automobily s více než šest měsíců propadlou STK podle Pospíšila dlouhodobě blokují místa na parkovištích, pozemních komunikacích a dalších veřejně přístupných městských plochách. Stání těchto vozidel navíc není v souladu s právními předpisy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.