V oblasti železničního přejezdu v olomoucké části Holice se rozběhly přípravné práce pro výstavbu nadjezdu nad frekventovanou tratí do Přerova. Mimoúrovňové křížení železnice a silnice uleví motoristům, kteří v průběhu dne za závorami čekají dlouhé minuty. Náklady na přeměnu lokality přesáhnout dvě stě milionů korun.
Správa železnic (SŽ) chce v polovině letošního roku zahájit stavbu silničního nadjezdu přes železniční koridor v Olomouci-Holici. Nadjezd po dokončení nahradí železniční přejezd se závorami, který nyní v této části Olomouce kvůli vysoké frekvenci vlaků často komplikuje automobilovou dopravu. „Po stavební stránce by mělo být hotovo do konce příštího roku. V prvním pololetí 2025 se pak předpokládá kompletní dokončení celého díla,“ vysvětlil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Středa, 8. února 2023, 13:03
S úplnou uzavírkou musejí počítat motoristé v Olomouci na jedné z příjezdových tras ze Šternberku a okolních obcí. Od poloviny února nebude kvůli rekonstrukci parovodu dva měsíce průjezdná Pasteurova ulice nedaleko obchodního domu Senimo. Stavba...
SŽ už podle Gavendy vypsala tendr na stavební firmu a zahájila přípravné práce pro chystanou stavbu silničního nadjezdu. V okolí budoucího staveniště jsou v těchto dnech odstraňovány dřeviny. Vyčištění oblasti od křovin a stromů vyjde podle databáze smluv takřka na půl milionu korun. „Tyto práce se soutěžily o něco dříve před samostatným výběrovým řízením, protože je nutné udělat je v předstihu před samotnou stavbou a ještě v období vegetačního klidu,“ uvedl Gavenda.
Přejezd s označením P6532 funguje na hlavním železničním koridoru z Olomouce do Přerova, po kterém jezdí vysoký počet vlaků. Závory proto padají dolů mnohokrát za hodinu. Z přehledu chystaných investic SŽ vyplývá, že stavba nadjezdu přijde zhruba na 236 milionů korun. Stavba zahrnuje přeložku silnice v délce 468 metrů, most překlene železniční koridor a účelové komunikace. Po vybudování silničního nadjezdu bude nynější železniční přejezd v Olomouci-Holici zrušen.
Na novém nadjezdu bude doprava vedena ve dvou jízdních pruzích širokých tři metry, přičemž pro cyklisty budou po stranách vyhrazeny metr široké pruhy. Samotný most má být dlouhý 88 metrů. Výstavba je plánována ve dvou stavebních sezonách. Původní plány počítaly s tím, že nadjezd bude postaven v letech 2019 a 2020.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.