Nový tříkilometrový úsek dálnice D35 na západním okraji Olomouce už má stavební povolení. Ministerstvo dopravy vydalo důležitý dokument na začátku března. Ředitelství silnic a dálnic bude nyní pokračovat v přípravě stavby, která má odvést značnou část provozu z kruhového objezdu u hypermarketu Globus.
Dokončením druhé etapy D35 Křelov – Slavonín bude kompletní obchvat Olomouce a D35 vytvoří nepřerušený tah mezi Mohelnicí a Lipníkem nad Bečvou mimo město Olomouc. „Předmětem stavby je dálnice D35 mezi Břuchotínem a Neředínem, jejímž vybudováním bude dokončena západní část obchvatu města Olomouce. Stavba bude na obou koncích napojena na stávající dálnici D35. Součástí stavby je nová mimoúrovňová křižovatka Křelov," stojí ve stavebním povolení.
Sobota, 4. března 2023, 09:51
Stavba dálnice z Olomouce do Kokor na Přerovsku začne ve druhé polovině dubna. Osmikilometrový úsek vyjde na 2,3 miliardy korun a první řidiči by po něm mohli začít jezdit za tři roky. Ředitelství silnic a dálnic nyní připravuje navazující...
Stavba úseku dálnice mezi Neředínem a Křelovem má stát přibližně miliardu korun. Kromě nové silnice o délce 3166 metrů bude zakázka zahrnovat vybudování mimoúrovňové křižovatky, čtyř krátkých mostů a přeložení tras několika komunikací. Po jzprovoznění nové části, které je naplánováno na rok 2026, by se měly přestat tvořit dlouhé kolony před rondelem u hypermarketu Globus na západním okraji města. Na trase od Ostravy či Brna budou moct řidiči plynule pokračovat na Mohelnici a dál do východních Čech bez nutnosti průjezdu přes okružní křižovatku. Při majetkoprávní přípravě bude nutné vyřídit přibližně 450 smluv, které zahrnují nejen výkupy pozemků, ale také uložení věcných břemen či nájemní smlouvy. „Na 3,17 kilometru dlouhý úsek D35 u Olomouce dokončujeme majetkoprávní přípravu a připravujeme zahájení výběrového řízení na zhotovitele stavby, které plánujeme zahájit v nejbližších týdnech,“ napsal na sociálních sítích generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
ŘSD připravuje také podrobnou technickou dokumentaci pro zadání stavby. Na budoucí trase nedaleko Křelova nyní provádí odborná firma pyrotechnický průzkum. „Úvodní fáze vyhledávání munice, střeliva nebo výbušnin znamená měření speciálním detektorem, který vytvoří podklady pro další hodnocení lokality a případné výkopy,“ přiblížil mluvčí olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Přípravu stavby poslední části obchvatu Olomouce mezi dlouho komplikovaly spory o vedení trasy v katastru Křelova. Kvůli změně zákona bylo nutné v roce 2018 zopakovat složitý proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. Poslední úsek dálničního obchvatu Olomouce je součástí dálnice D35. Takzvaná západní tangenta spojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první etapou obchvatu. Stavba téměř 15 kilometrů dlouhé jižní části obchvatu Olomouce byla dokončena v roce 2003 a stála 4,9 miliardy korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.