S nákupem několika desítek nových vlakových souprav pro Olomoucký kraj souvisí také rozsáhlá investice do servisního zázemí. Na úpravu údržbové základny v areálu olomouckého železničního depa plánují České dráhy vynaložit přibližně miliardu korun. Přestavba má být hotová za dva až tři roky.
Rekonstrukci stávajících budov i výstavbu nových hal připravují České dráhy v areálu depa v ulici U Podjezdu v olomoucké části Pavlovičky. „Především půjde o novou tříkolejnou halu o délce 150 metrů a novostavbu myčky železničních kolejových vozidel. Tyto objekty budou součástí nového střediska technicko–hygienické údržby vozidel. Výhodou haly bude skutečnost, že ucelené jednotky do ní najedou celou svou délkou a údržba tak bude rychlejší a efektivnější,“ přibližuje mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová s tím, že v současnosti je nutné jednotky do haly posouvat po částech.
Čtvrtek, 30. března 2023, 08:54
Olomoucký kraj oprášil ambiciózní plán postavit tunel pod Červenohorským sedlem, který by zajistil spojení odlehlého Jesenicka se zbytkem regionu. Hejtmanství preferuje železniční tunel a nechává si zpracovat studii, zda je mnohamiliardový projekt...
Rozšíření čeká i stávající halu, budovy projdou také zateplením. „Nové bude například i dílenské nebo sociální zázemí. Modernizované údržbové zázemí v Olomouci bude sloužit jak pro opravy a údržbu kolejových vozidel, tak pro zajištění všech typů úklidu. Středisko bude poskytovat údržbu pro vozidla regionální a dálkové dopravy dislokováná v Olomouci,“ informuje mluvčí Rajnochová.
V Olomouckém kraji dojde letos k plošné výměně vlaků na elektrifikovaných tratích. První moderní jednotky RegioPanter jezdí v kraji už od loňského prosince a další budou dodány letos. Od poloviny roku se očekává výraznější obměna starších souprav, do regionu by mělo zamířit celkem 27 třívozových jednotek RegioPanter s kapacitou téměř 240 sedících cestujících. „Olomoucký kraj tak získá nejmodernější regionální železniční dopravu v republice,“ podotkla mluvčí Vanda Rajnochová. Právě i pro údržbu a úklid souprav z dílny Škoda Group bude určené nové servisní zázemí nedaleko Pasteurovy ulice.
„Termín kompletního dokončení údržbové základny v Olomouci je stanoven na období jízdního řádu 2025/2026,“ uvedla mluvčí.
Podobnou infrastrukturu buduje národní dopravce napříč Českou republikou. V roce 2021 byla moderní opravárenská hala otevřena v Brně-Maloměřicích a další špičkově vybavená hala byla loni uvedena do provozu v Plzni. „Obě poskytují zázemí pro údržbu ucelených jednotek i klasických osobních vozů. Další podobné stavby se připravují v Chebu, Českých Budějovicích nebo Havlíčkově Brodě,“ doplnila Rajnochová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.