Počasí dnes19 °C, zítra22 °C
Neděle 19. května 2024  |  Svátek má Ivo
Bez reklam

O systému radarů na Červenohorském sedle má být jasněji před létem, projekt je v přípravě

S příchodem teplejšího počasí je opět rušněji i v klikatém úseku silnice přes Červenohorské sedlo, kam se po zimě vrátili motorkáři a další příznivci rychlé jízdy. Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v přípravě automatického měření rychlosti, projekt by měl být hotový za několik týdnů. Systém radarů se pravděpodobně podaří nainstalovat až po aktuální sezoně.

Silnice I/44 vedoucí přes Červenohorské sedlo spadá pod Ředitelství silnic a dálnic, která si nechává zpracovat potřebné podklady u AŽD Praha. „Jde o živý záměr, to znamená, že na něm pracujeme. Řeší se projektová dokumentace, která určí umístění zařízení i například jeho napájení.  Na stole by měla být do konce pololetí. Následovat budou další kroky a vypsání tendru na dodávku technologie,“ vylíčil aktuální situaci ohledně plánovaného měření rychlosti ředitel Správy Olomouc Ředitelství silnic a dálnic ČR Martin Smolka.

Návrh projektu by se měl podle smlouvy týkat oblasti od kilometru 37 za obcí Kouty nad Desnou až po kilometr 53,5, tedy začátek Domašova, místní části Bělé pod Pradědem. Projektanti by se měli také vypořádat s metodou automatizovaného měření rychlosti motorkářů, z nichž značná část jezdí za adrenalinovým zážitkem do Jeseníků z ciziny. Samotné opatření se připravuje několik let a je výsledkem jednání Ředitelství silnic a dálnic, dopravního inspektorátu Policie ČR a dotčených obcí.

Na Červenohorském sedle závodili motorkáři. Napadli muže, který je fotil

Motorkáři, kteří závodili v serpentinách pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách, napadli šestačtyřicetiletého muže z Jesenicka poté, co se snažil vyfotit jejich motorky. Muž tvrdí, že jeden ho povalil a druhý mu vytrhl mobilní telefon, kterým...

„Řeší se různé varianty, zřejmě by tam měla být kombinace úsekového i bodového měření. K tomu se musí řešit i administrativní otázky a budoucí správa tohoto majetku. Byli bychom rádi, kdyby se podařilo radary osadit ještě v letošním roce, ale hlavní motoristickou sezonu už pravděpodobně nestihneme,“ doplnil šéf olomoucké pobočky ŘSD.

Důležitá spojnice mezi Šumperskem a Jesenickem prošla před několika lety rekonstrukcí, kvalitní povrch silnice a serpentiny lákají motorkáře i automobilové nadšence. Kromě nebezpečných situací či nehod je jedním z negativních dopadů také výrazný hluk burácejících motorů, který se nese až do nedalekých obcí a trápí místní obyvatele každý slunečný víkend.

Souhlasíte s automatizovaným měřením rychlosti na Červenohorském sedle?

Celkem hlasovalo235 čtenářů

„V Koutech není možné jít kamkoli do přírody, na houby, na procházku a podobně, aby nebyl ten šílený řev motorek slyšet. Každý víkend jezdí jedna motorka za druhou, nepředstavitelný hluk od rána až do večera, naprosto bez přestávky. Pro motorkáře je to možná adrenalin, pro nás je to doslova utrpení. Je to jeden z největších problémů naší vesnice a prostě jej musíme řešit,“ komentovala před časem Petra Harazímová, starostka obce Loučná nad Desnou, jejíž součástí jsou také Kouty nad Desnou.

„Vnímáme, že častým důvodem nehod v této lokalitě je rychlá a riskantní jízda, dostáváme také protokoly o nehodách. Známe i různé záznamy například z YouTube a jsou i informace, že různé skupiny si tam pořádají srazy a skoro i nelegální závody,“ poznamenal ředitel Smolka.

V serpentinách pod Červenohorským sedlem motorkář srazil dva cyklisty

Dva cyklisty srazil v serpentinách pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách motorkář. Podle policie se nedíval před sebe, ale sledoval silnici za sebou ve zpětném zrcátku. Motorkář i cyklisté se zraněními skončili v nemocnici.

Vážnější zranění motorkářů by mohla například podle Miroslava Charouze z organizace BESIP omezit rozšířená svodidla, podle Smolky ale jejich instalace nyní není možná kvůli probíhající sedmileté záruční lhůtě po rekonstrukci. „Byli jsme žádáni, abychom tam doplnili svodidla a udělali z toho v podstatě ještě lepší závodní trať. To je problematické, celá stavba je další tři roky v záruce. Výměna současných svodidel za takzvaná motorkářská by stála desítky milionů. Stávající svodidla by se musela dát všechna pryč včetně sloupků, protože systém je jiný a nedá se to kvůli homologaci kombinovat. Řešili jsme s policií i další technická řešení, která by například omezila rychlost při nájezdu do zatáček. Jsou to věci, které jsou na stole, ale budou se moct případně realizovat až po skončení záruky,“ přiblížil Martin Smolka.

Zda se bezpečnostní prvek v podobě svodidel bude instalovat v budoucnu po skončení záruky, není v tuto chvíli jasné a krajský představitel ŘSD se k této možnosti příliš nepřiklání. „Byl bych raději, kdyby tam všichni jezdili tak, jak mají a dodržovali předpisy. A my bychom díky tomu navíc ušetřili desítky milionů korun,“ uzavřel Smolka.

Hodnocení článku je 86 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Policie České republiky

Štítky Doprava, silnice, Červenohorské sedlo, radary, měření rychlosti, policie ČR, Jeseníky, Šumperk, Kouty nad Desnou, motorkáři, ŘSD

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

O systému radarů na Červenohorském sedle má být jasněji před létem, projekt je v přípravě  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.