Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Stavba D1 u Přerova postupuje, úřady řeší odvolání proti dílčím povolením

Zatímco na hlavní trase stavby posledního chybějícího úseku D1 z Přerova do Říkovic probíhají práce podle harmonogramu, doplňující stavební úpravy zatím začít nemohly. Dvě dílčí stavební povolení nejsou pravomocná, úřady řeší odvolání. Před nedávnem ale přišel také pozitivní výrok ve prospěch budování klíčové silniční spojnice, krajský soud zamítl žalobu občanů z Dluhonic.

Odvoláními proti dílčím stavebním povolením se zabývají ministerstvo dopravy a krajský úřad. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla tato odvolání zatím nepředstavují zásadní překážku a stavba dálničního úseku pokračuje podle harmonogramu. „Je dokončeno 95 procent skrývání ornice a aktuálně probíhají práce na zakládání mostů, návoz násypů, demolice a přeložky sítí,“ shrnul šéf ŘSD. Úsek D1 Přerov – Říkovice má motoristům sloužit od jara 2026.

Dvě dílčí stavební povolení týkající se stavby dálničního úseku u Přerova podle Mátla ještě nejsou v právní moci, jelikož ministerstvo dopravy řeší odvolání proti stavebnímu povolení na některé komunikace v krajské působnosti a krajský úřad naopak řeší odvolání proti stavebnímu povolení na některé místní komunikace. „To jsou dvě věci, která nás tady mohou relativně zbrzdit. Věřím ale, že v dohledné době se podaří získat i právní moc těchto stavebních povolení, aby to stavbu nekomplikovalo,“ podotkl Mátl.

Silničáři začali připravovat stavbu poslední části západního obchvatu Olomouce. Stát by mohl už za tři roky

Silničáři již začali připravovat stavbu poslední části západního obchvatu Olomouce mezi Neředínem a Křelovem. V současné době musí tisíce aut a kamionů projíždět přes kruhovou křižovatku u Globusu, kde jsou často dlouhé kolony. Obchvat by mohl být...

Stavba D1 u Přerova byla zahájena v lednu, stát má téměř sedm miliard korun. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) patří poslední úsek D1 u Přerova mezi nejdůležitější dopravní stavby na české dálniční síti. „Je to také jedna z technicky nejnáročnějších staveb. Koneckonců 14 mostních objektů vypovídá samo za sebe,“ uvedl Kupka, podle kterého v tuto chvíli neexistuje žádná zásadní překážka, která by stavbu D1 u Přerova mohla výrazně zkomplikovat. „Jsme si vědomi toho, že ještě poběží některé soudní pře a případně nás některá soudní rozhodnutí čekají, ale nemělo by to stavbu, pevně doufám, nijak ohrozit,“ řekl. Ostravský krajský soud před nedávnem odmítl žalobu občanů Dluhonic proti právní moci stavebního povolení. Soudní spor v případě dalších žalob ekologických organizací bude pokračovat u stejného soudu až po rozhodnutí ústavního soudu o platnosti prodloužení výjimky z procesu EIA.

Úsek D1 u Přerova je posledním, který chybí k tomu, aby byl dálniční tah z Prahy přes Brno do Ostravy a k polským hranicím kompletní. Celkem bude D1 měřit 376 kilometrů. Nyní dálnice končí na kraji Přerova. Poslední desetikilometrová část do Říkovic má vyřešit dlouhodobě špatnou dopravní situaci v okresním městě.

Kontroverzní odpočívka D35 Mohelnicko na kraji schválení nedostala. Dokumentace se musí přepracovat

Ředitelství silnic a dálnic plánuje jako součást řešení nedostatku odstavných ploch u dálnic vybudovat rozlehlou odpočívku na D35, a to buď u Litovle nebo u Loštic. Pro obě varianty si nechala zpracovat dokumentaci pro posouzení vlivu na životní...

 

Pro stavbu dálnice mezi Přerovem a Říkovicemi skončila předloni na podzim platnost výjimky z vlivu na životní prostředí. Ministerstvo dopravy v termínu vydalo stavební povolení, obdrželo ale sedm rozkladů. Podali je čtyři lidé a také spolky Krajina Dluhonice, Voda z Tetčic a Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu. Ministr dopravy v závěru loňského roku v rozhodnutí o rozkladech stavební povolení doplnil několika podmínkami a stavba mohla začít.

Dálnice D1 se začala stavět v roce 1967. Se stavbou prvních úseků se sice začalo už v roce 1939, ale práce byly přerušeny válkou, po válce se obnovily, ale znovu přerušeny byly v roce 1950. O posledním úseku u Přerova se posledních 17 let vedly spory, debaty a připravovaly se plány.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto FB Ministerstvo dopravy

Štítky Doprava, stavba, dálnice, D1 Přerov, stavba dálnice, dálnice D1, Přerov, Říkovice, Olomoucký kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Stavba D1 u Přerova postupuje, úřady řeší odvolání proti dílčím povolením  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.