Silničáři dokončili opravy komunikace mezi Předmostím a Vinary v Přerově, kterou zničily těžké nákladní automobily při stavbě dálnice D1. Akce za téměř 30 milionů korun přinesla nový asfaltový povrch nebo úpravy krajnic a příkopů. Cestu silničáři používali jako zásobovací trasu.
"V Přerově jsme opravovali místní komunikaci, která sloužila pro zásobování stavby dálnice D1. Práce v ulici Kočíře trvaly do poloviny července, komunikace byla neprůjezdná. Obousměrná objízdná trasa vedla přes silnici I/47. Cena celé akce vyšla na 24,6 milionu korun bez DPH," uvedl Miroslav Mazal z olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Opravy skončily v pátek, kdy už silnice byla průjezdná, autobusy však stále jezdily po objízdné trase. Dnes se vrací k tradičnímu provozu.
"Byla provedena recyklace za studena s přidáním pojiv, proběhly také sanace krajů vozovky, Následně byly položeny živičné vrstvy. Došlo také k vyčištění a výškové úpravě příkopů. Předchozí propustek přes Vinarský potok byl vybourán a vystavěn nový s větším průtokem," popsal náměstek primátora Přerova pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).
Sobota, 17. června 2023, 13:04
Na stavbě posledního úseku D1 okolo Přerova pokračují terénní úpravy, což znamená, že dopravu v okolí zatěžují nákladní automobily plné zeminy. Podle silničářů jde o nepříjemné období pro motoristy. Termín otevření na jaře roku 2026 ohrožen není.
Ulice Kočíře, která spojuje místní části Předmostí a Vinary, se opravovala od března. Vozovku zničily nákladní auta při stavbě úseku 0137 dálnice D1, kdy ji silničáři až do léta roku 2019 využívali jako zásobovací trasu stavby. "Olomoucký kraj sice získal od státu kompenzace na opravu vozovek zasažených stavbou, ale ta v Kočířích, která patří Přerovu, součástí kompenzací nebyla. Dohodl jsem se proto se zástupci ŘSD, aby byla silnice opravena na jejich náklady," vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Michal Zácha (ODS).
Podle silničářů nejde o nic výjimečného. "Jedná o běžnou praxi. ŘSD standardně opravuje komunikace prokazatelně poškozené během stavby či oprav silnic I. tříd nebo dálnic. Zrovna v Přerově už došlo na opravy vozovek nižších tříd, které sloužily nedávné stavbě estakády v Předmostí," dodal Mazal z ŘSD.
Samotná stavba posledního úseku D1 okolo Přerova zatím pokračuje podle plánu. Kromě demolice starých budov v Dluhonicích nyní probíhají například zemní práce, izolace, vrtání pilot, ukládání potrubí a přeložky elektřiny. "Pro alternativní trasy drátů vysokého napětí už stojí úplně nové stožáry. Krajina kolem Přerova se pomalu mění," uvedl Mazal.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.