Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Vlaky z Přerova do Brna jednou pojedou dvoustovkou, malují si železničáři novou trať

Potřebná a zásadní rekonstrukce železniční trati mezi Přerovem a Brnem se o výrazný krok posunula. Železničáři dali pokyn k zahájení projekčních prací první části mezi Blažovicemi a Vyškovem. Na dvacet kilometrů dlouhém úseku vzniknou nové tunely, estakády a soupravy naberou rychlost až dvě stě kilometrů v hodině.

Stav trati mezi Brnem a Přerovem a dále směrem na Olomouc či Ostravy patří dlouhodobě mezi bolesti české železniční sítě. Vlaky zpomaluje tamější jednokolejná trať, což brzdí rychlejší spojení mezi moravskými městy. Nyní má Správa železnic (SŽ) na stole smlouvu, která umožňuje začít s projekčními pracemi. Zakázku získalo sdružení firem společnosti Sudop Brno, Afry cz a Sudop Praha. Firmy vypracují dvacet kilometrů dlouhý úsek mezi Blažovicemi a Vyškovem za více než půl miliardy korun. Po získání stavebního povolení chce státní organizace zahájit výstavbu. 

Hned další na řadě jsou úseky z Nezamyslic do Kojetína a z Kojetína do Přerova, na které se stavbaři chtějí vrhnout už v roce 2025, hotové by měly být o tři roky později. Poslední na řadě je úsek z Vyškova do Nezamyslic, který přijde na řadu v roce 2027. V tomto případě by práce měly skončit v roce 2033.    

„Nyní připravovaný úsek začíná před stanicí Blažovice, kde navazuje na stávající dvoukolejnou trať ve směru na Šlapanice, a končí ve Vyškově. Vzniknou 3 tunely: Holubický, Rousínovský a Habrovanský, z nichž ten první bude měřit téměř kilometr, a tři rozsáhlé mostní estakády od dvou set do šesti set metrů délky. Všechny přejezdy v tomto úseku nahradí podjezdy nebo nadjezdy. Kompletní přestavba čeká také vyškovské nádraží, sdělila mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová s tím, že po dokončení práce pojedou vlaky úsekem až dvě stě kilometrů v hodině. 

VIDEO: Vysokorychlostní trať pomůže Olomouci. Správa železnic již vypsala veřejnou zakázku

Dvanáctikilometrový úsek vysokorychlostní trati by měl podle Správy železnic zkvalitnit dopravu v okolí Olomouce. Moravská brána I., jak se úsek jmenuje, se prodlouží z Prosenic do Brodku u Přerova. Práce by měly začít v roce 2026.

Projekt zahrnuje rovněž instalaci nejmodernějšího zabezpečovacího zařízení. Zároveň se po dokončení obnoví regionální linky z Brna do Vyškova nebo vzniknou nové zastávky v Blažovicích, Holubicích, Rousínově a Lulči. Místní posléze ke stanicím získají lepší přístup, jelikož budou blíže k centru obcí. Na stříhání pásky a výrazně příjemnější cestování si ale ještě lidé několik let počkají. 

„Podání žádosti o stavební povolení očekáváme v únoru 2025, samotná realizace stavby se aktuálně předpokládá v letech 2026–2031,“ dodala Friebová s tím, že další rekonstrukce úseku vypuknou v následujících letech. 

Hodnocení článku je 94 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto IDS JMK

Štítky oprava, trať, rekonstrukce, Železnice, , Brno, Přerov, Vyškov, Blažovice, rekonstrukce, Apple, Správa železnic, Ostrava, Olomouc

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vlaky z Přerova do Brna jednou pojedou dvoustovkou, malují si železničáři novou trať  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.