V Olomouckém kraji jsou v havarijním stavu dvě třetiny silnic třetí třídy a pětina silnic druhé třídy. Kraj vlastní skoro 3100 kilometrů silnic. Oprava těch zanedbaných by si podle odborníků vyžádala 25 miliard korun. Částka se ale v posledních letech pravděpodobně zvýšila.
Silnice třetí třídy v Olomouckém kraji měří celkem 2174 kilometrů. V havarijním nebo nevyhovujícím stavu je 1586 kilometrů. Havarijních je také 192 z 914 kilometrů silnic druhé třídy. Na Olomouckém dopravním fóru to řekl ředitel Správy silnic Olomouckého kraje David Štěpánek.
Olomoucký kraj do rekonstrukce a údržby silnic ročně investuje miliardu korun. Dotace, která na opravu komunikací přišla ze Státního fondu dopravní infrastruktury obnášela letos 367 milionů korun. V příštím roce by ale podle Štěpánka měla klesnout na 244 milionů.
Pátek, 10. listopadu 2023, 14:28
Ředitelství silnic a dálnic ukončilo výběrové řízení na zhotovitele stavby D35 Křelov – Slavonín, tedy dokončení západního dálničního obchvatu Olomouce. O zakázku mělo zájem osm firem, cena díla je po veřejné soutěži o 300 milionů nižší, než státní...
Podstatnou měrou se na financování oprav silnic podílí také Olomoucký kraj a Správa silnic Olomouckého kraje. Tyto zdroje by v příštím roce měly zůstat na stejné úrovni. Podle hejtmanova náměstka Michala Záchy (ODS) tempo opravy silnic závisí na přerozdělování peněz na celostátní úrovni.
„Kdykoliv jednám o opravách silnic druhé a třetí třídy, pokaždé slyším, že nejsou peníze. Měli bychom se zamyslet nad tím, zda není celý systém financování dopravní infrastruktury špatně nastaven, i nad tím, jak ho změnit,“ podotkla místostarostka Kožušan na Olomoucku Michaela Sigmundová (Nezávislá volba pro obec). Některé obce podle ní musí na opravu krajských silnic čekat i desítky let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.