Více než půl roku trvalo Správě železnic, než opravila výtah na vlakovém nádraží v Zábřehu, který je jedinou větší stanicí na severozápadní Moravě na hlavním železničním koridoru z Ostravy a Olomouce do Prahy. Opravu ovlivnily komplikace v zahraničí.
U druhého nástupiště na vlakovém nádraží v Zábřehu na Šumpersku zastavují rychlíky z Ostravy a Olomouce do Prahy. Na hlavním železničním koridoru je přitom Zábřeh jedinou velkou stanicí mezi Českou Třebovou a Olomoucí.
Výtah, který měl na nástupiště pomoci hlavně maminkám s kočárky, lidem, kteří se špatně pohybují, nebo vozíčkářům, však více než půl roku nefungoval, než se ho Správě železnic podařilo opravit. Lidé museli kočárky, vozíčky nebo těžká zavazadla vláčet po schodech.
Správa železnic se cestujícím omlouvala a ubezpečovala, že na opravě intenzivně pracuje. Dlouhé měsíce se však nic nedělo.
"Výtah na nádraží v Zábřehu nefunguje už půl roku. Měsíce tam viselo oznámení, jak se na odstranění poruchy intenzivně pracuje. Správa železnic posledně slibovala opravu v prosinci, ale na začátku letošního roku byl výtah stále mimo provoz. Slibem nezarmoutíš. Hlavní uzel veřejné dopravy na severozápadní Moravě není půl roku bezbariérový, kočárky a invalidní vozíky se tam vláčí do schodů," zlobil se například předseda Zelených v oblasti Jeseníky Radek Ocelák.
U druhého nástupiště přitom nezastavují jenom rychlíky mezi Ostravou a Prahou, ale také vlaky z Brna, které využívají tuto část hlavního železničního koridoru. "Je to nejdůležitější výtah pro bezbariérovou veřejnou dopravu na severozápadní Moravě," podotkl Ocelák, který se svěřil, že jen s vypětím všech sil dokáže pochopit, že kvůli nedostupnému náhradnímu dílu se oprava skutečně může táhnout až půl roku.
Středa, 13. prosince 2023, 18:48
Úseky plánované vysokorychlostní trati na území Olomouckého kraje nazvané Moravská brány I a II jsou v pokročilé etapě příprav, naopak v úvodní fázi je navazující část s označením Haná. Ta má vést kolem Přerova a Vyškova do Brna. Občané z...
Správa železnic tvrdí, že výtah v zábřežské stanici vyžadoval kvůli poškození opravu velkého rozsahu. "Tu také Správa železnic bezodkladně řešila s externím dodavatelem. Vlastní provedení opravy však ovlivnily komplikace ve výrobních kapacitách v zahraničí a s tím spojené dlouhé lhůty dodávek potřebných náhradních dílů," vysvětluje mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
V závěru loňského roku do Česka dorazily poslední díly, v průběhu prosince již podle Gavendy začaly opravy, zprovoznit se však výtah podařilo až v těchto dnech. "V době, kdy výtah nebyl funkční, se cestující mohli například kvůli pomoci s kočárkem a podobně obracet na pohotovostního pracovníka stanice," dodal mluvčí Správy železnic.