Přesnější práci s daty i lepší řešení případných incidentů má přinést chystaná investice olomouckého dopravního podniku do systému sčítání cestujících a do vybavení vozů kamerami s možností záznamu. Monitoring se má týkat všech tramvají a autobusů, záměr je v úvodní fázi příprav.
Úterý, 10. října 2023, 15:04
Takřka dvě stě terminálů pro bezhotovostní koupi jízdenek a související systémové zajištění bude za přibližně 15 milionů korun pořizovat olomoucký dopravní podnik. DPMO bude v následujících měsících hledat firmu, která zajistí instalaci a fungování...
V závěru loňského roku schválila Rada města Olomouce přípravu a předložení projektu Vybavení vozidel městské hromadné dopravy kamerovým systémem se záznamem a systémem pro počítání cestujících do dotační výzvy Integrovaného regionální operačního programu. Investici, která má být podpořena z kapitoly Telematika pro veřejnou dopravu, připravuje Dopravní podnik města Olomouce. Termín pro dokončení projektů z této výzvy připadá na rok 2027.
„Cílem je vybavit všechna vozidla MHD provozovaná DPMO jednotným kamerovým systémem s ukládáním záznamů na vozidlovou řídící jednotku s případnou možností přenosu aktuálního záběru z vybrané čelní kamery na pracoviště dispečera. Kamerový systém bude tedy využíván především jako nástroj pro efektivní řízení dopravy ve městě, ale také jako prevence před nežádoucím nebo protiprávním jednáním cestujících,“ objasnila mluvčí dopravního podniku Anna Sýkorová.
Pátek, 12. ledna 2024, 14:57
Olomoučtí kriminalisté se nadále zabývají tragickou dopravní nehodou, při které zemřel mladý muž po střetu s tramvajovou soupravou. Policisté žádají o spolupráci svědky, především cestující, kteří v pondělí o půl jedenácté večer jeli tramvají mezi...
Podle zástupců DPMO jsou autobusy a tramvaje nyní vybavené nesourodou sestavou čelních kolizních kamer se záznamem a také kamerami, které bez ukládání záznamu sledují části interiéru, zejména dveřní prostory. To se má díky připravované modernizaci změnit. „Záznamy z kamer bude moci DPMO využít pro interní řešení bezpečnostních incidentů jako jsou nehody, pád cestujících ve vozidle, agresivní chování cestujících nebo vandalismus, anebo je bude schopen předat na vyžádání oprávněným orgánům při řešení případů třetích stran,“ komentovala mluvčí DPMO.
Účinnější plánování veřejné dopravy má pak přinést systém pro sčítání cestujících. Požadavek na instalaci senzorů automatického sčítání figuroval například i u devíti nových EVO1/o, které mají v olomouckých ulicích začít jezdit v následujících dvou letech. Většina ze stávajících přibližně 70 tramvají a 80 autobusů ale možnost přesného zaznamenávání počtu pasažérů nemá. „Malá část vozidel je již vybavena systémem pro počítání cestujících, který umožňuje sledovat a vyhodnocovat vytíženost vozidel a přepravní proudy cestujících na vybraných linkových úsecích,“ poznamenala Anna Sýkorová.