Litovelská radnice v letošním roce plánuje vybudování smíšený stezky pro pěší a cyklisty, která zajistí bezpečnější pohyb po jedné z hlavních tras ve městě. Projekt počítá s výstavbou více než kilometru nových i rekonstruovaných chodníků, po kterých budou moct jezdit i lidé na kolech. Náklady na investici se mají pohybovat okolo 30 milionů korun, součástí zakázky bude i oprava autobusového zálivu v Palackého ulici.
Investiční akce nazvaná Dopravně bezpečnostní opatření pro pěší a cyklisty podél silnice II/449 v zastavěném území města Litovle je již v pokročilé fázi příprav. „Vysoutěžili jsme firmu, která by měla stezku postavit. V rozpočtu máme připravenou spoluúčast k dotaci. Čekáme, jak dopadne žádost o podporu, protože půjde o nákladnou záležitost. Jasněji by mělo být zřejmě v dubnu. Je to připravené, máme stavební povolení a čekáme na peníze,“ shrnul s úsměvem starosta Litovle Viktor Kohout (SNK).
Projekt má vylepšit současný stav, kdy v okolí průtahu městem, který převádí automobilovou dopravu mezi Uničovem a Olomoucí, chybí v některých úsecích chodníky či samostatný cyklopruh. Po silnici II/449 projíždí i okolo 10 tisíc aut denně, s oblibou ji ale využívají i lidé na jízdních kolech. Komfort pro motoristy i cyklisty má podle starosty zajistit několik navazujících liniových staveb od průmyslového areálu HEAD až po křižovatku ulici Dukelská a Kysucká. „Nová cyklostezka povede přes velkou část města. Cyklisté by pak už nejezdili po silnici a doprava by měla být plynulejší a hlavně bezpečnější. Pokud to dopadne dobře, tak by mohla být smíšená stezka letos hotová,“ doufá starosta.
Pátek, 9. února 2024, 19:13
Od příštího týdne se na okraji Olomouce rozběhne výstavba mostu pro pěší a cyklisty přes frekventovanou silnici vedoucí ke kruhovému objezdu u Globusu. Budování nového přemostění potrvá až šest měsíců, řidiči budou místem projíždět jedním pruhem v...
Plánovaný záměr zahrnuje i přestavbu autobusové zastávky v Palackého ulici, která je v nevyhovujícím stavu. Kromě výstavby nových úseků se počítá i rekonstrukcí dalších chodníků, které by pak měly lépe vyhovovat také požadavkům na bezbariérovost.
Na bezpečné převedení cyklistické dopravy mimo rušnou silnici a důležité rozšíření infrastruktury se Litovel chystá dlouhodobě. „Příprava nás už stála v minulosti okolo patnácti milionů korun. Při rekonstrukcích průtahu městem, které prováděl Olomoucký kraj, jsme potřebovali rozšířit tři mosty, aby se tam v budoucnu vešla právě cyklostezka,“ doplnil starosta Kohout.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.