Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Radnice zadá studii na modernizaci tramvajové trati do Hodolan. Chce vědět, kolik by stála

Olomoucká radnice si nechá zpracovat studii na modernizaci tramvajové trati z hlavního nádraží do Hodolan, která je ve špatnému stavu. Město tak bude mít informace o technické náročnosti a výši investice. Studii schválila tento týden městská rada. 

Ve hře je v současné době celková modernizace hodolanské trati s pomocí dotace z operačního programu Doprava, v úvahu připadá oprava tramvajového svršku, pouze lokální opravy a jako krajní řešení úplné uzavření trati.

Dopravní podnik preferuje modernizaci s opravou tramvajového svršku i spodku a novými zastávkami. Modernizaci trati se stavebními úpravami radním doporučili i odborníci z magistrátu, kteří posuzovali různé varianty dílčích oprav trati či možnost jejího uzavření. Studie modernizace má obsahovat také další zásahy, které by tato investice vyvolala. Mezi ně patří například stavební úpravy nástupních ostrůvků.

Příprava opravy tramvajové trati bude podle primátora Miroslava Žbánka (ANO) složitá, protože vede po důležité dopravní tepně, jejíž uzavření zkomplikuje provoz v této části Olomouce "Přitom nemůžeme čekat na dobu, než vznikne souběžná rychlostní tangenta na Šternberk, ale životnost trati je zároveň odhadnuta jen na pět let," řekl Žbánek. Dopravní podnik proto musí počítat i s variantou, že by tramvaj při rekonstrukci měla konečnou u autobusového nádraží.

Skupinka černých pasažérů řádila v Olomouci. Zbila řidiče autobusu a svědkyni, na dalšího byl vydán zatykač

Skupinka černých pasažérů řádila v Olomouci. Nejprve muž a žena napadli řidiče autobusu, který se je snažil dostat ven z vozu, poté zaútočili také na svědkyni, když zrovna volala na pomoc policii. Po jejím příjezdu vyšlo najevo, že na třetího...

Tramvajová trať z hlavního nádraží vede ulicemi Hodolanská, Divišova, Pavlovická, U Podjezdu a Edisonova. Zprovozněna byla v roce 1957 a její poslední velkou rekonstrukci dopravní podnik dělal v roce 1983, takže nyní už je na konci životnosti. Částka za modernizaci a rekonstrukci by mohla podle odhadů činit 274 milionů korun, ale více než tři čtvrtiny nákladů by pokryla evropská dotace.

V případě opravy svršku, který by technickou situaci vyřešil jen na několik let, by město muselo vynaložit 194 milionů, přičemž vše by platilo ze svého rozpočtu. Aby se radnice mohla o dotaci ucházet, musí modernizaci projekčně připravit a udělat do konce roku 2028. Nebo počkat do doby, až budou známé dotační podmínky z nového programového období fondů EU po roce 2027, což by vzhledem ke stavu tramvajové trati znamenalo značné riziko, že se její technický stav ještě víc zhorší.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Ředitelství silnic a dálnic ČR

Štítky oprava, investice, modernizace, zrušení, tramvajová trať, Hodolany, Olomouc, rekonstrukce, dotace, studie

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Radnice zadá studii na modernizaci tramvajové trati do Hodolan. Chce vědět, kolik by stála  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.