Olomoucká radnice vypsala soutěž na studii rekonstrukce tramvajové trati do Hodolan, která je ve špatném stavu. Město chce vědět, jak by případná oprava probíhala a hlavně, kolik by stála peněz. Tramvajová trať je na hranici životnosti, v minulosti se dokonce mluvilo o jejím úplném zrušení.
"Vypisujeme výběrové řízení na pořízení studie rekonstrukce tramvajové trati v Hodolanech a souvisejících opatření na zvýšení bezpečnosti, jako jsou přechody nebo tramvajové ostrůvky. Trať nikdo neruší. Je třeba ji opravit, tedy spíš přestavět," potvrdil na sociálních sítích náměstek primátora Olomouce Tomáš Pejpek (ProOlomouc a Piráti).
Studie se bude týkat tramvajové trati v ulicích Ostravská, Hodolanská, Divišova, Pavlovická, U Podjezdu a Edisonova a měla by prověřit hospodárnou modernizaci trati včetně vybudování bezbariérových tramvajových zastávek, přechodů pro chodce, míst pro přecházení a přejezdů pro cyklisty. Oprava by neměla negativně ovlivnit stávající veřejné prostranství. Náklady na studii nejsou v oznámení o zakázce uvedeny.
Tramvajová trať z hlavního nádraží do Hodolan byla zprovozněna v roce 1957, poslední velkou rekonstrukci dopravní podnik dělal v roce 1983. Nyní je linka na konci životnosti. Opravy by mohly přijít na 274 milionů korun, více než tři čtvrtiny nákladů by pokryla evropská dotace.
Pátek, 26. dubna 2024, 15:12
Novou podobu na několik příštích let pro zanedbaný prostor tržnice v centru města řeší olomoucká radnice. Útvar hlavního architekta již zpracoval studii takzvaných dočasných úprav, podle které má lukrativní lokalita projít opravou a získat má také...
Olomoučané jsou ve většině proti rušení trati. "Mělo by být standardní, že když tramvajová trať technicky doslouží, namísto zrušení linky se opraví. Linku 4 jsem začal denně využívat před půl rokem. Pochopitelně mě bude zajímat, jak dlouho se rekonstrukce potáhne a jak bude spoj nahrazen," svěřil se například Ondřej Holpuch.
Případná oprava trati bude podle primátora Miroslava Žbánka (ANO) opravdu velmi složitá, protože vede po důležité dopravní tepně, jejíž uzavření zkomplikuje provoz v celé této části Olomouce "Přitom nemůžeme čekat na dobu, než vznikne souběžná rychlostní tangenta na Šternberk, ale životnost trati je zároveň odhadnuta jen na pět let," řekl Žbánek. Dopravní podnik proto musí podle něho počítat s několika různými variantami.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.