Na rušné dálnici D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí probíhají v závěru května sezonní plošné opravy nerovností, mezitím se připravuje mimořádně rozsáhlý rekonstrukční zásah. ŘSD nechá obnovit více než dvanáct kilometrů vytížené silnice ve směru od krajského města, hodnotu zakázky předpokládá na úrovni půl miliardy korun.
Od úvodu tohoto týdne musí projíždět motoristé po autostrádě D35 mezi Olomoucí a Litovlí v kratších úsecích zúžením, ŘSD bude až do poloviny června provádět v několika fázích plošné opravy nerovností po zimním období. Mezitím státní organizace přijímá nabídky od stavebních firem, které budou chtít usilovat o zakázku s označením D35 Litovel – Křelov LP. Investice naváže na loňskou akci zaměřenou na opačný směr, stavbaři by se pravděpodobně v letošním roce měli pustit do komplexní rekonstrukce 12,4 kilometrů levého pásu dálnice, tedy ve směru od Olomouce k Litovli.
Předpokládaná hodnota zakázky je takřka 512 milionů korun bez DPH, přesná cena bude ale jasná až po skončení výběrového řízení, při kterém mohou náklady na rekonstrukci ještě klesnout.
Loni pracovali stavbaři na pravém pásu, komplexní oprava vyšla na přibližně 170 milionů korun a trvala od července do konce listopadu. Řidiči projížděli v režimu jednoho pruhu pro každý směr po polovině dálničního profilu, podle etap byly uzavřené některé sjezdy a nájezdy. Aktuální rekonstrukce bude většího rozsahu. „Cena se odvíjí od mimořádné délky úseku a do zakázky se počítají například i středové pásy či jejich přejezdy, plánujeme provádět rekonstrukci v délce cca 12,4 km, což tvoří celkovou plochu opravované vozovky přes 112 000 metrů čtverečních,“ upozornil mluvčí olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Pátek, 3. května 2024, 11:47
Příliš vysoká rychlost v hustém provozu stála podle prvotních zjištění policistů za čtvrteční dopravní nehodou, která na několik hodin zcela zablokovala dálnici D35 u Litovle. Postarší šofér odstavil kvůli poruše nákladní auto u krajnice, to ovšem...
Poškozený úsek by se měl v případě úspěšného tendru začít opravovat ještě v průběhu letošního roku s termínem dokončení v listopadu nebo prosinci před zahájením zimní údržby. „Konkrétní termín opravy včetně podoby souvisejících dopravních opatření ale bude znám až po výběru zhotovitele a podpisu smluv,“ připomněl mluvčí Mazal.
Podobně jako v minulém roce se bude rekonstrukce týkat D35 od 248. kilometru, tedy od nájezdu u Nasobůrek nedaleko Litovle přes mimoúrovňovou křižovatku u Unčovic až po 260. kilometr na úrovni Břuchotína. Zde se bude v roce 2026 napojovat nová část dálnice D35 Křelov – Slavonín, tato stavba začala v úvodu letošního roku a bude znamenat dokončení západního obchvatu Olomouce a urychlení dopravy. Motoristé už nebudou muset na této trase projíždět přes přetížený rondel u hypermarketu Globus na okraji krajského města.
V souvislosti s budováním desítek kilometrů nových úseků D35 zejména ve východních Čechách předpokládají zástupci ŘSD výrazný nárůst intenzity dopravy i na dálnici mezi Olomoucí a Mohelnicí, ta se má v budoucnu stát součástí dálničního spojení Moravy a Čech, tedy alternativou páteřní komunikace D1. Kromě aktuálních rekonstrukcí připravuje státní organizace pro nejstarší úsek D35 Olomouc – Mohelnice také takzvanou malou modernizaci. Úsek autostrády z 80. let minulého století čeká dovybavení za přibližně 700 milionů korun podle současných bezpečnostních standardů. To zahrnuje i zabudování informačních technologií, doplnění rozsáhlých protihlukových stěn, oplocení či výstavbu ekoduktu pro migrující zvěř. Se zahájením stavby počítá Ředitelství silnic a dálnic v roce 2027, hotovo by mělo být o čtyři roky později.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.