Stavba poslední části obchvatu Olomouce zkomplikuje až do konce července provoz na dálnici směrem na Mohelnici u Křelova. Silničáři musí vykopat jámy pro napojení plynovodu. Definitivně se řidičů uleví v roce 2026, kdy bude západní obchvat hotový.
Pátek, 5. července 2024, 10:37
Stavba dálnice D35 z Mohelnice směrem do Čech může odstartovat. Úřady vydaly stavební povolení na poslední úsek z Mohelnice do Starého Města, který bude stavět soukromý partner státu. Silničáři vykupují pozemky a připravují archeologický průzkum,...
"Stavba dálnice D35 Křelov–Slavonín postupuje podle harmonogramu, proto v termínu od 19. července do 27. července dojde k plánovanému zúžení D35. Uzavírka pouze jednoho pruhu současné dálnice nastane u Břuchotína ve směru do Olomouce, kde těžká technika vykope jámu pro napojení plynovodu," informoval Miroslav Mazal z olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Na poslední chybějící úsek dálničního obchvatu Olomouce řidiči čekají už řadu let. Plán na stavbu ministerstvo dopravy poprvé zveřejnilo v roce 2006. Stavba se však oddalovala kvůli sporům o vedení trasy u Křelova, nakonec bylo nutné opakovat i proces EIA. Už řadu let jezdí tisíce aut každý den na trase kolem Olomouce dále na Mohelnici či Hradec Králové přes kruhový objezd u hypermarketu Globus, kde se tvoří dlouhé fronty.
Poslední úsek obchvatu by to měl vyřešit, navíc tak vznikne nepřerušený tah mezi Mohelnicí a Ostravou mimo město Olomouc. "Tento tah tvoří v oblasti střední Moravy součást křižovatky tranzitních mezistátních a vnitrostátních cest na trasách východní Čechy a Morava a Ostrava a Praha s vazbou na oblast Jeseníků," uvádí Ředitelství silnic a dálnic ČR. Cena je 838 milionů korun bez DPH.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.