Počasí dnes18 °C, zítra18 °C
Úterý 8. října 2024  |  Svátek má Věra
Bez reklam

Vysokorychlostní železnice na Přerovsku nabírá zpoždění. Začátek stavby se odkládá od dva roky

Výkladní skříň české železnice, vysokorychlostní trať z Přerova do Ostravy, nabírá zpoždění. Více než šedesátikilometrový úsek z Prosenic na Přerovsku přes Hranice do Ostravy se začne stavět o dva roky později, než byl původní plán. Začátek se posunul na rok 2028.

Zpoždění vysokorychlostní železnice v České republice vyplývá z mimořádné zprávy připravené pro českou vládu. Dokument získal server Zdopravy.cz.

"Posun je patrných u všech hlavních úseků vysokorychlostních tratí, u kterých již běží projektová příprava. Nejméně o tři roky je zpožděna stavba VRT Jižní Morava, kde se nyní uvádí termín zahájení v roce 2028. Se stejným rokem počítá Správa železnic i s úsekem Přerov – Ostrava označovaným jako VRT Moravská brána," napsal server.

U Moravské brány jde o zpoždění o dva roky. Poslední oficiální termín zahájení stavby byl v roce 2026. V dokumentaci o posuzování stavby na životní prostředí EIA, které začalo letos před prázdninami, investor předpokládal start stavebních prací v závěru roku 2026. Pro dokončení takřka pětašedesáti kilometrů VRT na severu Moravy pak Správa železnic pracovala s rokem 2034.

Moravská brána je přitom jedním z prvních úseků vysokorychlostní železnice, který se měl v České republice začít stavět. Náklady jen na tento úsek jsou 60 až 80 miliard korun. VRT je navržena na maximální provozní rychlost 320 kilometrů v hodině a na minimální provozní rychlost 200 kilometrů. Jízdní čas z Olomouce do Ostravy by se tak mohl zkrátit přibližně na 30 minut. Nová dvoukolejná trať zároveň uvolní kapacity pro nákladní dopravu na přetíženém železničním koridoru.

Trať pro rychlovlaky pod drobnohledem. Obří projekt Moravská brána usiluje o významné povolení

Projekt výstavby takřka 65 kilometrů vysokorychlostní trati s označením Moravská brána prochází podrobným posouzením vlivu na životní prostředí. Záměr podle Správy železnic zohledňuje celou řadu požadavků s cílem minimalizace vlivu na okolní přírodu...

Správa železnic nyní na Moravě plánuje zahájit akorát modernizaci trati z Brna do Přerova a na první úsek mezi Nezamyslicemi a Kojetínem již vyhlásila tendr na zhotovitele prací. "Stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá trať druhou kolej, traťová rychlost bude 200 kilometrů v hodině. Odstraní se všechny přejezdy, cestující získají bezbariérový přístup na nástupiště a pohodlný nástup do vlaků. S přestavbou prvního úseku se počítá od poloviny příštího roku do konce roku 2028," uvedla Správa železnic v tiskové zprávě.

Rekonstruovaný úsek měří přibližně deset kilometrů, nejvýznamnějším stavebním prvkem bude nový Němčický tunel dlouhý 744 metrů, který povede pod kopcem Kozlov. Stavbaři vybudují dvě nové zastávky s bezbariérovým přístupem, jednu jako náhradu za zrušenou stanici Němčice nad Hanou. Obce budou chránit nové protihlukové stěny. 

"Stavba by měla začít v červnu příštího roku, hotovo bude podle plánu v prosinci 2028. Předpokládané celkové náklady přesahují 7,7 miliardy korun," uvedla Správa železnic.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto poskytla Správa železnic

Štítky vysokorychlostní trať, zpoždění, stavba, železnice, Moravská brána, okres Přerov, Česko, Správa železnic, Ostrava, Přerov, Morava, Vláda ČR, Jihomoravský kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vysokorychlostní železnice na Přerovsku nabírá zpoždění. Začátek stavby se odkládá od dva roky  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.