Počasí dnes-5,2 °C, zítra-4,5 °C
Pondělí 17. února 2025  |  Svátek má Miloslava
Bez reklam

Průměrný věk vlaků v Česku se snížil na sedmnáct let. České dráhy chtějí modernizovat i letos

Autoři | Foto se svolením ČD

České dráhy uvedly v uplynulém roce na koleje 144 nových vlaků a lokomotiv, čímž dosáhly rekordu v modernizaci svého vozového parku. Investice ve výši téměř 19 miliard korun přinesly cestujícím vyšší komfort na dálkových i regionálních trasách.

Mezi nové vlaky patří desítky elektrických RegioPanterů a motorových RegioFoxů, které najíždějí na regionální tratě v Královéhradeckém kraji, a moderní soupravy ComfortJet pro dálkovou dopravu. Celkem se jedná o 22 tisíc míst k sezení v moderních, klimatizovaných vlacích s Wi-Fi, zásuvkami a bezbariérovým přístupem.

Podle předsedy představenstva Českých drah Michala Krapince se průměrný věk vozidel ve flotile snížil na 17 let. Tam, kde se nové vlaky objevily, zaznamenal dopravce i nárůst cestujících. „Přesná čísla za loňský rok budou k dispozici brzy, ale odhady ukazují, že počet přepravených lidí vzrostl o čtyři miliony,“ vysvětluje v tiskové zprávě Krapinec.

Modernizace bude pokračovat i letos. Na koleje zamíří devítivozové soupravy ComfortJet s restauračním vozem nové generace a první lokomotivy Siemens Vectron, které zvládnou rychlost až 230 km/h. Zlepšení čeká i internetové připojení díky instalaci opakovačů mobilního signálu a testování vysokorychlostního internetu Starlink od SpaceX.

Štítky České dráhy, Česko, průměrný věk, doprava, ComfortJet, Královéhradecký kraj, SpaceX, Siemens Vectron, Starlink

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ja Zik

k čemu je nám modernizace vlaků když jsou méně spolehlivé ?? Vlakem jsem celý život až do r.2023 nejezdil vůbec .... přestěhoval se na Moravu, změnil práci, jezdil do práce autem... jednoho dne mne nabourala ve městě žena z vedlejší, totálka mého auta. Byl jsem nucený jezdit vlakem s přestupem, cca 23km. Otřesný zážitky !! staré vlaky, vagóny spolehlivé ovšem nové Panter občas někde "chcíply" , údajně restart "software", občas stojíte u dveří výstupu a dveře se neotevřou....takže sprint ke druhým nebo vás odvezou o zastávku dále. Jezdil jsem 4 měsíce vlakem, 2x do měsíce jsem přišel pozdě kvůli zpoždění !! naštěstí zaměstnavatel VELMI tolerantní.....za 4 měsíce jsem 2x šel pěšky do práce 4km protože nový vlak "chcípnul" v poli ... jsem technik,strojař....naprosto mi uniká jak můžou mít vlaky permanentně zpoždění když mají na kolejích přednost před VEŠKEROU ostatní dopravou ?? u autobusů je zpoždění výjimečné, max. v minutách. Nové vlaky, vagóny jsou parádní, čisté ale to je vše, pro dojíždění do práce potřebujete spolehlivost na 1.místě !

Sobota, 25. ledna 2025, 12:43Odpovědět

Průměrný věk vlaků v Česku se snížil na sedmnáct let. České dráhy chtějí modernizovat i letos  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.