Jako totální masakr popisují řidiči dnešní situaci v dopravě ve Šternberku na Olomoucku, kde silničáři zahájili opravy druhé části průtahu. Auta nyní projíždějí kyvadlově, což v obou směrech způsobilo několikakilometrové kolony a desítky minut zdržení. Práce potrvají do konce května.
"Provoz na průtahu Šternberkem čeká velká změna. Dělníci se v rámci oprav od úterý od rána přesunou na příjezd z Olomouce, kde budou práce probíhat za kyvadlové dopravy jedním pruhem obousměrně. První úsek od ulice Věžní po kruhový objezd zůstane průjezdný také kyvadlově," potvrdil Miroslav Mazal z olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Opravy 1,6 kilometru dlouhého úseku průtahu Šternberkem za 17,8 milionu korun odstartovaly v polovině března. Doposud se staveniště dalo poměrně dobře objet, dnes se stavbaři přesunuli, doprava je řízena kyvadlově a začalo peklo. "Myslím, že ta první uzavírka byla sranda. Tohle bude mazec. Máme přijímačky v Olomouci, tak to nevím, v kolik vyjedeme. Možná už dneska," svěřovala se na sociálních sítích například Kateřina Friedlová ze Šternberka.
Řidiči popisují dlouhé kolony v obou směrech a desítky minut zdržení. "Šternberk totální masakr, první den kyvadlově, vše ucpané, kdo můžete vyhněte se, stojí to všude," varoval dnes po ránu například Martin Richter.
Neděle, 16. března 2025, 19:06
Za částečné uzavírky frekventované silnice začne od pondělí oprava 1,6 kilometru dlouhého úseku průtahu Šternberkem. Rekonstrukci rušné Olomoucké ulice od začátku města až po kruhový objezd bude firma provádět ve dvou etapách do závěru května....
Vytížená silnice I/46 ve Šternberku byla ve špatném stavu. Zajišťuje nejen dopravní dostupnost v rámci města, ale je také součástí hojně využívané trasy na Opavsko či Bruntálsko a Krnovsko. Podle dat ze sčítání dopravy z roku 2020 místem projíždí až 17 tisíc vozidel denně.
"Silnici I/46 v úseku dlouhém zhruba 1,6 kilometru pokryjeme rovným asfaltem, usadíme nové obruby a dále se zaměříme na bezpečnostní prvky – svodidla, směrové sloupky. Součástí smlouvy je také revize odvodnění a doplnění dopravního značení včetně úprav okolí frekventované komunikace. Rozsah opravy vychází z nezávislého diagnostického průzkumu, který potvrdil přítomnost nežádoucích jevů ve formě trhlin, hrbolů, koroze a vyjetých kolejí," objasnil Miroslav Mazal z olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám