Nepříjemné omezení čeká řidiče na průtahu Litovlí, kde se bude opakovat rekonstrukce silnice. Právě na rušné cestě ve městě na Olomoucku leží jeden z úseků, na kterém se zřejmě obohatila organizovaná skupina při kauze označované jako Autostráda. Olomoucký kraj se dohodl na reklamaci a zánovní komunikaci firma kvůli původnímu ošizenému provedení v závěru léta rozkope a opraví ještě jednou.
Přibližně tři roky trvala v několika etapách rekonstrukce nevyhovujícího průtahu městem Litovel, krajská silnice prošla kompletní opravou, při které vznikly i například nové mosty. Řidiči z Hanáckých Benátek i dalších měst a obcí, jejichž trasy vedou přes úsek silnice II/449 v Litovli, si oddechli v polovině loňského roku.
Přibližně po roce se stavbaři na průtah Litovle zřejmě vrátí a budou pracovat na nedávno obnoveném úseku. Právě ve městě na šesti ramenech řeky Moravy totiž mělo také dojít k nedodržení pracovních postupů při činnosti skupiny orientované na manipulaci zakázek, proti které v závěru roku 2023 udeřil elitní republikový policejní útvar – Národní centrála proti organizovanému zločinu.
Složitou problematiku vypořádávání se s následky kriminální činnosti, která měla podle policejních odposlechů zveřejněných Českou televizí probíhat dlouhodobě, řešilo ještě minulé vedení kraje a v reklamacích pokračují současní představitelé hejtmanství. Podle náměstka hejtmana Olomouckého kraje pro oblast dopravy Bohuslava Hudce (ANO) se záležitost dělí do dvou oblastí, v pozici dodavatelů několika staveb je více firem, které je realizovaly v různých sdruženích. Jedna část se týká zakázek spadajících přímo pod Olomoucký kraj s evropskou dotační podporou. Druhá pak zahrnuje zakázky jejichž investorem byla příspěvková organizace – Správa silnic Olomouckého kraje. Sem patří právě i úsek v Litovli, který se má v létě opravovat.
Čtvrtek, 13. února 2025, 18:23
Dohodu o vině a trestu potvrdil olomoucký okresní soud pro jednoho z obviněných v případu zmanipulovaných zakázek na dopravní stavby Olomouckém kraji. Spolumajitele stavební firmy Frekomos za zapojení do kauzy označované Autostráda potrestal...
„Jde o část Unčovice – Litovel úsek B, kde dojde k mimosoudnímu vyrovnání, tím pádem bude úsek o délce přibližně 260 metrů dán do stavu, který bude odpovídat příslušné projektové dokumentaci,“ sdělil hejtmanův náměstek.
V Litovli po letech omezení výhled na dalších uzavírku páteřní komunikace přináší neradostné pocity. „Bude to nepříjemné, ale chápu kraj, že si nemůže převzít stavbu, když není v pořádku. Firma se k tomu postavila čelem. Lidé, kteří se o to na obou stranách teď starají, vůbec nemají spojitost s těmi, kteří to způsobili. Bohužel díky některým, kteří v minulosti zneužili své pravomoce ve svůj prospěch, to takto dopadlo,“ posteskl si litovelský starosta Viktor Kohout (SNK).
Starostí bude v oblasti dotčené uzavírkou opět celá řada, opravovaný úsek přetne trasu na Uničov i Šternberk, k vytíženému cukrovaru i do rekreační zóny kempu a koupaliště. Oprava má podle Kohouta probíhat od elektrárenského náhonu za autobusovým nádražím na Dukelské ulici po most u supermarketu Tesco.
Středa, 4. prosince 2024, 15:16
V jedné z větví rozsáhlé korupční kauzy Autostráda policie nedávno obvinila také bývalého náměstka hejtmana a současného starostu Kostelce na Hané na Prostějovsku Ladislava Hynka. Podle detektivů převzal celkově 700 tisíc korun za ovlivnění dvou...
„Z pozice města jsme řešili hlavně termín, ve kterém je možné plnění reklamace. Dá se říct, že každý měsíc je špatně a nejde si moc vybírat. Už nyní je zavřená cesta u Nákla, práce probíhají i ve Šternberku. Došlo by k velkým dopravním problémům. Jako kompromis byl tedy určen jiný termín a podle posledních informací si má firma všechna povolení vyřizovat tak, aby mohla 17. srpna začít,“ řekl starosta Kohout s tím, že uzavírka má trvat asi pět týdnů a v přípravě a jednání jsou také objízdné trasy.
Frekventovanou komunikaci II. třídy využívá i přes deset tisíc motoristů denně. „Řešily se varianty, jestli to neudělat kyvadlově po polovinách, ale to by stejně nezabránilo kolapsu. Ještě jsme Správu silnic žádali, zda by nebylo možné současně opravit i krátký navazující úsek od Tesca ke kruhovému objezdu, kde jsou ve staré silnici vyjeté koleje jako hrom. Když už to bude zavřené, tak ať se to udělá zároveň. Ale zatím to nemáme potvrzené. Dává nám to logiku a jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré,“ uzavřel Viktor Kohout.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám