Loni stoupl počet obětí nehod na železničních přejezdech v Česku oproti roku 2015 o více než 40 procent na 45 zemřelých. ČTK to dnes sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Přibylo hlavně úmrtí chodců, a to na dvojnásobek. Přitom množství samotných střetů na přejezdech sice také vzrostlo, ale pouze o šest procent, a počet zraněných naopak meziročně o téměř polovinu klesl. Při všech nehodách na drahách loni zahynulo 245 lidí, o tři méně než v roce 2015.
V roce 2015 při srážkách aut, cyklistů či chodců s vlaky na přejezdech zemřelo 32 lidí. Srážek bylo 165, takže úmrtí si vyžádala v průměru každá pátá. Loni bylo střetů 175 a tragická byla zhruba každá čtvrtá nehoda. Nejméně lidí zahynulo na přejezdech za posledních 14 let v roce 2013, kdy inspekce zaznamenala 23 úmrtí.
Na loňském výrazném nárůstu počtu mrtvých se podle Drápala podepsala hlavně úmrtí chodců. V roce 2015 jich na přejezdech zahynulo po střetu s vlaky deset, kdežto loni již dvě desítky.
Srážky v naprosté většině případů zapříčinili právě chodci, řidiči a další účastníci silničního provozu. Stejně tomu bylo podle mluvčího inspekce i v poslední tragické nehodě loňského roku, kdy v sobotu zemřeli při střetu osobního vlaku s automobilem na přejezdu u Třeboně dva muži. Zřejmě totiž vjeli na přejezd na červenou. "Nic nenasvědčuje tomu, že by nefungovala světelná signalizace," řekl ČTK Drápal.
Celkem loni na všech drahách - tedy včetně tramvají, trolejbusů či lanovek - zemřelo 245 lidí, v roce 2015 bylo mrtvých 248. Ještě výraznější byl pokles počtu zraněných, kterých meziročně ubylo o více než 21 procent na 675.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.