Počasí dnes26 °C, zítra30 °C
Pondělí 8. července 2024  |  Svátek má Nora

RECENZE: Druhé pokračování Teda je civilnější, ale stále stejně zábavné

Seth MacFarlane se podruhé pustil do zfilmování dětského medvídka, který kouzlem ožije a začne se chovat jako (ne)obyčejný člověk. Dokáže ale i podruhé nadchnout publikum?

První díl Teda (Médi - česká distribuce opět boduje) se nesl v duchu ztřeštěné, teenagerovské obhroublé komedie, která u části publika bodovala drsnými, ale vtipnými momenty, části diváků prostě jen stačilo, že se dívají na mluvícího plyšového medvěda, který se chová jako dospělý, mluví sprostě a sahá dámám do výstřihu. Může to ale fungovat i napodruhé tak dobře, aniž by měl divák pocit, že už to přece jen někde viděl?

Odpověď zní - může. Seth MacFarlane pochopil chyby prvního Teda a dal si velký pozor, aby je nezopakoval v tomto pokračování. Mluvím tady o hluchých místech ve filmu, vtipech, které nepadly na úrodnou půdu a dávání přílišného prostoru postavám, které si ho nezaslouží.

Druhý Ted, nebo chcete-li, Méďa, je civilnější, hraje na více strun a má tak šanci pobavit širší publikum. Dokonce má šanci i u těch, kterým se první díl nelíbil a pokračování předem zavrhli. A Seth MacFarlane konečně pochopil, že dobrý, i když ztřeštený příběh, je potřeba i v takovém filmu, jako je Ted. Právě filmovou zápletkou může Ted uhrančit i jinou cílovou skupinu, než tu, která chrochtala blahem u prvního dílu.

Ted se ve dvojce usadil s Tammy-Lynn, přihlouplou blondýnou a prodavačkou v samoobsluze, ale tak jako v každém manželství, i Tedovi s Tammy to začne skřipat. A lék na všecny trable v manželství je - dítě. A protože Ted nemá vy-víte-co, nezbývá jim nic jiného, než požádat o adopci. Tam však právě v tu chvíli narazí na úřady, které stanoví, že Ted není člověk, ale věc. A máme tu zápletku jako hrom.

Ve filmu dokonce dojde i na hluboké úvahy, ne ovšem do takové míry, aby pohřbili to, proč bylo vlastně pokračování natočeno - zábavu. Vtipů je v Tedovi habaděj. Některé narážejí na současnou situaci USA vs. Rusko, některé na práva černochů, jiné jsou zase založené na urážkách, sexu, drogách - ale kupodivu téměř všechny dokážou pobavit.

Kromě Teda, kterého namluvil sám režisér Seth MacFarlane, si zahrál i v pokračování Tedova nejlepšího kámoše Mark Wahlberg. Mila Kunis už z medvědí lodi vystoupila, nahradila ji však Amanda Seyfried, blodýnka s pronikavýma očima (které se také mimochodem stanou terčem mnoha vtipů), která hraje ve filmu mladou právničku, obhajující Teda a jeho "lidská" práva. Potěší i epizodní roličky Liama Neesona nebo Morgana Freemana.

Abych Teda však jen nevychvaloval, musím mu vyčíst také pár nedostatků. Vlastně dva. Prvním z nich je totálně nezapadající a nudné tanenční vložky, které si opravdu tvůrci mohli odpustit. Přece jen, Ted není muzikál. Druhou věcí je fakt, že Seth MacFarlane opravdu nemá cit pro milostné scény, a tak těch pár, které ve filmu uvidíme, působí více než přirozeně tak nějak nuceně a křečovitě.

Suma sumárum, Ted 2 je možná ještě lepší než jeho starší brácha. U některých scén se budete prohýbat v sedadle smíchy, u některých méně, každopadné vám můžu zaručit, že to jsou dobře investované dvě hodiny vašeho života.

Olomoucká Drbna hodnotí: 85%

Na film můžete zajít třeba do olomouckého Premiere Cinemas, program najdete zde.

Štítky Seth MacFarlane, film, Morgan Freeman, Mila Kunisová, Mark Wahlberg, Liam Neeson, Amanda Seyfriedová, Premiere Cinemas, USA, Rusko, Drbna.cz