Vedení Olomouce pokračuje ve snaze zkvalitnit vzhled reklam a poutačů v městské památkové rezervaci. Majitelé a provozovatelé obchodů, kteří svou propagaci v ulicích upraví podle doporučení, mají možnost získat dotaci až 15 tisíc korun.
Olomoučtí radní schválili motivační dotační program, který je součástí trendu odstraňování vizuálního smogu ve městě. Na tento účel bude v novém rozpočtu odbor strategie nárokovat 200 tisíc korun. „Rada města Olomouce schválila už v únoru metodiku, podle které mají majitelé provozoven postupovat při pořizování kvalitních poutačů a reklamy,“ připomíná primátor Olomouce Miroslav Žbánek (ANO 2011) a dodává: „Abychom to majitelům provozoven usnadnili, našli jsme motivační nástroj v podobě dotace. Obdobně postupují i některá další města a osvědčilo se jim to.“
Samotný návod jak vkusně označit provozovnu má vlastníkům pomoct s procesem schvalování reklam či označení obchodů. Kladné stanovisko je potřeba získat od odboru památkové péče olomouckého magistrátu. „Metodika zjednodušuje a urychluje celý postup povolování označení tím, že jasně žadatele zorientuje v problematice, podá jim přehledné a jednoduché tipy, jak zvládnout vyjednávání na úřadech ke spokojenosti všech zainteresovaných,“ přiblížila již dříve náplň dokumentu vedoucí útvaru hlavního architekta Jana Křenková.
Vlastníci nemovitostí, nebo provozovatelé se souhlasem vlastníka, budou moci od příštího roku žádat statutární město Olomouc o dotaci. Podle návrhu může dotace dosáhnout výše až 15 tisíc korun a maximálně 50 procent uznatelných nákladů. K těm se počítá jak pořízení grafického návrhu, tak i samotné provedení úprav označení provozovny.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.