Stavba mostu nad řekou Moravou na rušné Masarykově třídě v Olomouci vzbuzuje kritiku, že jde příliš pomalu. K ní se nyní přidalo i hnutí spOlečně, které spoluovládá olomouckou radnici. Povodí Moravy to odmítá. Stavba je součástí rozsáhlých protipovodňových opatření, je komplikovaná a vše jde podle plánu.
"Zamýšlíme se nad tím, zda některé stavební akce netrvají příliš dlouho. Staví zde město a Povodí Moravy. Jde nepochybně o technicky velmi náročné stavby, přesto se nemohu zbavit dojmu, že mohly být realizovány výrazně rychleji. Na rychlost provádění investičních akcí bychom se teď chtěli výrazněji zaměřit,“ slibuje předseda hnutí spOLečně Robert Runták.
Na stavbu v nedávné minulosti dorazily další díly mostu, který je přezdívaný jako Rejnok. V průběhu léta budou stavbaři dokončovat konstrukci ocelové části, kterou na podzim nasunou nad řeku Moravu. Současně pokračují dokončovací práce na první, již osazené, polovině mostu. Stavba vyvolala v části Olomouce velké dopravní komplikace.
"Provádění pilot bylo pomalé, na tak dlouhém úseku je možné nasadit daleko více strojů a ne dvě soupravy. Harmonogram se tvořil v projektové přípravě, bohužel investor většinou na zkrácení termínů netlačí, protože cena je pak vyšší," přidal se na sociálních sítích k desítkám kritických ohlasů například Olomoučan Pavel Grohmann.
Povodí Moravy kritiku odmítá. "Celá stavba probíhá bez zdržení a podle harmonogramu, přestože se jedná o velmi technicky složitou a organizačně náročnou stavbu. Je třeba si uvědomit, že kromě samotných stavebních prací je doba trvání dána také například nutností udržet veškeré inženýrské sítě uložené v mostní konstrukci nepřetržitě v provozu, což průběh stavby do značné míry zatěžuje," vysvětlila mluvčí Povodí Moravy Jana Kučerová.
Vedení města Olomouce je podle ní o technických návaznostech stavebních prací a o postupu výstavby informované, protože pravidelně probíhají kontrolní dny.
"V současné době práce na protipovodňové ochraně města probíhají podle harmonogramu. Ve skluzu nejsou, celý most bude stavebně dokončen během léta příštího roku," potvrdila mluvčí.
Stavba mostu na Masarykově třídě je součástí rozsáhlých protipovodňových opatření, jejíž součástí je například i náplavka. Stavba protipovodňových opatření začala na jaře roku 2018 a má trvat čtyři roky. Stát bude 750 milionů korun.
Projekt zahrnuje stavbu dvou mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě, výstavbu hrází a protipovodňových zdí i rozšíření koryta řeky Moravy a nábřeží. Nový most v Komenského ulici už byl loni v únoru otevřen pro dopravu.
Sobota, 10. července 2021, 11:00
Druhou polovinu nového mostu na rušné Masarykově třídě v Olomouci plánuji stavbaři nasunout nad řeku Moravu na podzim. Poslední piloty už byly dokončeny a v létě bude připravena ocelová konstrukce mostu, který pro svůj vzhled dostal název Rejnok....
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.