Stovky kilometrů již najezdila na kole po prostějovské čtvrti Vrahovice okrskářka Martina Přecechtělová. Je součástí cyklohlídek, které městská policie zavedla letos na jaře a nemůže si je vynachválit. Strážníci jsou rychlejší a blíž k lidem. Denně našlapají třicet a více kilometrů.
"Dříve jsem pracovala na hlídkové službě a letos na jaře jsem přešla na okrskovou službu, což je vesměs pěší hlídka. V minulosti jsem pracovala v Praze na hlídkové službě a tam jsme na kolech jezdili běžně. Takže jsem v podstatě jen převzala to, co jsem znala," popisuje začátky cyklohlídek v Prostějově okrskářka zdejší městské policie Martina Přecechtělová.
Jejím rajonem je největší prostějovská čtvrť Vrahovice, která má na délku až tři kilometry. Kolo se jí velmi osvědčilo.
"V průměrný den najezdím kolem třiceti kilometrů, někdy i víc. Na kole jezdím běžně i v soukromém životě, takže pro mě tato vzdálenost není nic, co bych bez problémů neujela. To já vůbec nepoznám těch třicet kilometrů, to jezdím běžně," usmívá se okrskářka.
Na začátku brali obyvatelé Vrahovic strážnici městské policie na kole jako určitou raritu, ale později si zvykli. Kolo má podle Přecechtělové řadu výhod.
"Tuto novinku lidé rychle přijali a myslím si, že ji berou pozitivně. V autě jsou strážníci více nedostupní. Na strážníka na kole můžete zavolat, hned vás uslyší a můžete s ním bezprostředně promluvit. Pro mě je vekou výhodou zase to, když někde potřebuji být rychle, sednu na kolo a hned jsem tam. Kolo se osvědčilo," popisuje policejní cyklistka.
Kolo si bere každý den, pokud nejsou v plánu nějaké speciální úkoly nebo opatření, kde by bicykl zavazel. Zejména v letních měsících je řada akcí, na které strážníci dohlížejí. Strážnici na kole tak lze ve Vrahovicích vidět minimálně třikrát týdně.
Pro příští rok vedení prostějovské městské policie slíbilo nákup nových bicyklů. "V současné době mám běžné kolo, na které se akorát daly speciální polepy. Kola musí být označena podle vyhlášky stejně jako například auta nebo motorky. V budoucnu budu mít horské kolo, přece jen má v rajonu i polní cesty a horské kolo bude vhodnější. Nákup je již schválený, spíš je problém kola od prodejce dostat, protože je jich nyní na trhu nedostatek," vysvětluje Přecechtělová.
Do honiček se strážnice s kolem zatím nedostala. "Že bych někoho na kole například pronásledovala, to ne. Velkou část okrsku mám teď rozkopanou, takže jsme rádi, že se tam vůbec nějak pohybujeme," směje se.
Vedení prostějovské městské policie si cyklohlídky pochvaluje. "Výhody jsou jasné. Hlídky se mohou rychleji přemisťovat než pěší kolegové a také se snadněji dostanou do nepřístupnějších a problematičtějších míst, kde to nejde automobilem. Cyklohlídka bude využívána od jara do podzimu hlavně přes den," popsal mluvčí strážníků Petr Zapletal.
Úkoly mají cyklohlídky stejné, provádějí obchůzky, jsou vysíláni na prověření oznámení, dohlížejí na dodržování veřejného pořádku a na bezpečnost a plynulost silničního provozu, akorát jsou mobilnější.
"Za jednu směnu hlídka na kole najede přibližně dvacet pět až čtyřicet kilometrů," dodal Zapletal.
Středa, 4. listopadu 2020, 16:30
Městská policie Prostějov aktuálně změnila způsob upozornění nepřítomných řidičů na dopravní přestupky. Upozornění na podezření ze spáchání přestupku už řidiči nenajdou za stěračem v podobě takzvané parkovačky. Nově jim, pokud jsou majitelem auta,...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.