Dlouho plánovaná stavba zázemí pro hokejisty v šumperském zimním stadionu se odkládá. Důvodem je zrušení dotačního titulu Národní sportovní agentury, o kterou Podniky města Šumperka požádaly. Na akci obdržel přitom správce již dotaci z kraje a vyčleněny měl i vlastní zdroje, se stavbou chtěl začít co nejdříve.
Důvodem stavebních úprav zhruba za 40 milionů korun je především nevyhovující stav šaten. Podle ředitele Podniků města Šumperka (PMŠ) Miroslava Pospíšila byla už vypsána soutěž, vybrán zhotovitel a čekalo se pouze na oficiální potvrzení o přidělení dotace. "Administrátor žádosti nás ubezpečoval, že vše probíhá dobře, že bylo dokončeno věcné i formální hodnocení naší žádosti a očekává, že do konce měsíce proběhne registrace akce a budeme vyrozuměni," uvedl Miroslav Pospíšil.
Několik týdnů na to ale podle něj Národní sportovní agentura oznámila, že příslušný dotační titul zcela ruší a nahradí ho jiným, který má být pro žadatele spravedlivější. Projekty mají být hodnoceny nikoli podle pořadí, v jakém se o dotace přihlásily, ale podle kvality. "Problém je však v tom, že nová výzva se nevztahuje na obchodní společnosti, přestože jsou stoprocentně vlastněné městem, což je i případ Podniků města Šumperka. Podali jsme proto žádost do jiného programu," doplnil Pospíšil. Obavy má z toho, že na prostředky na nové zázemí pro hokejisty společnost nedosáhne.
Do stavby se městské podniky chtěly pustit kvůli tomu, že zázemí hokejistů už neodpovídá kapacitně ani z hygienického hlediska. Přístavba měla vyrůst na zelené ploše a navazovat měla na severní obvodovou stěnu objektu. Pod novou severní tribunou měly najít zázemí skladové prostory, sušárny a prádelny, vedle šaten se měla nacházet posilovna, umývárny a toalety, učebny či regenerační zóna, uvedla již dříve mluvčí města Soňa Singerová.
"Šatny jsou zde prakticky ve stejném stavu zhruba 30 let, nyní už jsou nevyhovující. Šumperští hokejisté patří k úspěšným týmům. Zázemí, ve kterém se pohybují, rozhodně neodpovídá jejich potřebám. Chybí tu vedle důstojných šaten také potřebná relaxační a odpočinková zóna. Kvalitní zázemí potřebují také týmy mládeže," dodal Pospíšil.
Středa, 8. září 2021, 11:58
Nová nástupiště, bezpečnější přejezdy a příprava na elektrické soupravy a rychlost až 160 km/h. Po půlroční výluce na trať mezi Šternberkem a Uničovem ve čtvrtek znovu vyjedou vlaky, prozatím ale jen motorové. Modernizaci a zkapacitnění nyní čeká...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.