Areál na Červenohorském sedle v Jeseníkách dokončuje stavbu lanovky za více než 30 milionů korun. Novější typ čtyřsedačkové lanovky nahradí zastaralou lanovou dráhu, která vede na Velký Klínovec. Provoz by měl začít během února. Stavbu od počátku brzdily nemoci a karantény kvůli covidu.
Původně areál plánoval, že lanovku spustí na sezonu. "Bohužel, od samého počátku se nám nedaří. Teď jsme ve fázi testování, začínáme certifikovat všechny nové součásti. Myslím si, že tak ve druhé polovině února proběhnou zátěžové testy. Ale poté, co nás celou stavbu doprovází nedodržování termínů, nemoci a jedno s druhým, nedokážu říct nějaké přesné datum, ani nechci. Už jsme zoufalí," přiznal vedoucí areálu Martin Dubský.
Zaměstnanci firem podle něj i na 14 dní odpadli kvůli covidovým karanténám. "Celý podzim to bylo strašné. Od samého počátku jsme nabírali zpoždění a táhne se to s námi až do úplného závěru. Budeme doufat, že březen, duben budeme lyžovat a že lanovku aspoň vyzkoušíme. Ostatní vleky máme v provozu," dodal vedoucí areálu.
Další problémy přineslo zvyšování nákladů během stavby. "Všechno zdražilo, na co se sáhlo, o 20 i 30 procent. Takže celková investice bude někde okolo 35 milionů," řekl Dubský.
Pátek, 1. října 2021, 06:50
Areál na Červenohorském sedle v Jeseníkách se pustil do dlouho plánované stavby nové lanovky o délce zhruba 1500 metrů. Sloupy na jednom ze severních svahů stavějí odborníci za pomoci vrtulníku a jeřábu. Novější typ čtyřsedačkové lanovky nahradí...
Lanová dráha původem z italského střediska vymění dosavadní zastaralou lanovku na jednom ze severních svahů areálu. Bude na místě původní čtyřsedačkové dráhy vyrobené v roce 1988. Stavbu nové lanovky o délce zhruba 1500 metrů plánoval areál zhruba šest let. Nové sloupy se stavěly za pomoci vrtulníku a jeřábu. Lanová dráha je vybavena poslední technologií, je rychlejší a má bublinu, která ochrání lyžaře před nepřízní počasí.
Nové šestipramenné nosné lano dlouhé 2300 metrů dodala středisku společnost ŽDB Drátovna z Bohumína na Karvinsku. Mluvčí firem ve skupině Moravia Steel - Třinecké železárny, do níž ŽDB patří, Petra Macková Jurásková uvedla, že hodnota kontraktu přesáhla 1,5 milionu korun. "Samotná výroba lana trvala dva týdny," uvedl ředitel ŽDB Drátovny Petr Adamek.
Průměr lana je 44 milimetrů a jeho hmotnost dosahuje 16 tun. Sedačky na něm budou zavěšeny systémem speciálních kladek, bude jich celkem 70. Lanovka přepraví za hodinu 2210 lidí.
"Zaměstnanci lanárny v minulosti vyrobili několik speciálních lan pro evropská horská střediska, například v roce 2020 dodali speciální tažné lano pro lanovku ze Skalnatého plesa na Lomnický štít ve Vysokých Tatrách," uvedla Macková.
Pondělí, 24. ledna 2022, 06:50
Tisíce lyžařů zaplnily o víkendu lyžařské areály v Olomouckém kraji, kde díky ochlazení a sněžení panují velmi dobré podmínky pro lyžování. Lyžovalo se nejen v Jeseníkách, ale také na sjezdovkách na Olomoucku či Prostějovsku. Na své si o víkendu...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.