Osmý ročník anticeny Sexistické prasátečko ovládla reklama olomouckého Buddy's Clubu. Dost možná nechtěnou celostátní reklamu si olomoucký klub udělal tehdy, když použil jako propagaci jedné ze svých akcí vizuál ženského obličeje pokrytého spermatem.
Hlasování veřejnosti dopadlo jednoznačně – reklama Buddy's Baru získala celkem 559 hlasů, na druhém místě skončila reklama na nože Knives s 509 hlasy.
"Reklama zneužívá pornografického obrazu k propagaci akce v hudebním klubu. Sexualitu navíc zobrazuje zvláště dehonestujícím způsobem. Propagace akce pomocí fotografie ženy se spermatem na obličeji je ponižující sama o sobě a nemá žádnou souvislost s nabízeným produktem (kromě dvojsmyslného sloganu). Reklama rovněž zneužívá produkty výrobce alkoholu bez jeho vědomí. I když se reklama snaží pracovat s humorem, dělá to velmi jednoduchým způsobem, který podporuje vnímání žen jako pasivních objektů touhy a tím i jejich nerovné postavení ve společnosti," stojí na webu prasatecko.cz u vítězné "reklamy".
Počet schválených nominací v letošním ročníku anticeny mírně poklesl. Navržených nominací bylo sice stejně jako vloni, ale více reklam nespňovalo kritéria soutěže. „Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o 10 %, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.