Univerzita Palackého vydala katalog Design s podtitulem Kreativní Olomouc, který má pomoci propagovat elitní tvůrce z Olomouckého kraje. Ve středu to sdělil prorektor UP Petr Bilík, podle kterého jsou kreativní obory klíčové pro oživení ekonomiky a spoluvytvářejí image města i regionu.
„Přestože kvalita lokální kreativní produkce spoluvytváří unikátní image celého regionu a je důležitým ekonomickým i kulturním faktorem, není dosud dostatečně využívána. UP odvozuje od genia loci Olomouce i svou vlastní image a hodlá touto formou odkrývat kvality zdejších kreativců nejširšímu publiku,“ uvedl Bilík. Katalog má podle něj provázat aktéry kreativních odvětví a inspirovat budoucí frekventanty studijních programů, jež UP rozvíjí.
Katalog Design navazuje na databázi kreativců, kterou univerzita sestavila na jaře ve spolupráci s Technologickou agenturou ČR. Databáze prezentuje více než tisíc profesionálů Olomouckého kraje z různých kreativních oborů. Zahrnuje 14 kategorií, mezi kterými je například architektura, design, film a video, hudba, oděvnictví, reklama či řemesla. Seznam je otevřený a je možné se do něj zdarma přihlásit na stránkách kreativniolomouc.cz.
Katalog otevírá obálka z dílny progresivního olomouckého grafika Radima Měsíce a jeho stránky nabídnou kromě vizuální prezentace i texty v češtině a angličtině. Katalog lze stáhnout také na webu. „Jedná se o explicitní podporu talentovaných umělců, firem a podnikatelů a stylovou pobídku veřejnosti, aby zohledňovala kvalitní lokální produkci s vysokou přidanou hodnotou,“ uvedla Michaela Jendřejková, spoluautorka katalogu.
Univerzita Palackého se už v letech 2016 a 2017 podílela na mapování kulturního a kreativního odvětví v Olomouci a okolí. Odborníci tehdy zjistili, že místní firmy a podnikatelé v tomto oboru ročně utrží bezmála pět miliard korun. V kulturním a kreativním odvětví na Olomoucku působí více než 1200 subjektů, které zaměstnávají přibližně 5000 lidí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.