Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Moji práci mi už pochválila dokonce i Švýcarka, říká majitelka módní značky Jane art Jana Hlínová

PR článek

Jana Hlínová nedávno nově otevřela v Olomouci kamenný obchod se svým ručně šitým oblečením. Pod značkou Jane art obléká ženy svými originálními kousky už sedmým rokem. Hlavní gró módní značky tvoří zakázková tvorba a individuální přístup ke každému zákazníkovi.

Výrobky jsou šité z českých materiálů a některé mikiny jsou pouze ze stoprocentní bavlny. To se v dnešní „silonové době“ vidí málokde. Právě na výběru látek z českých firem si Jana Hlínová zakládá. Dalšími poznávacími znameními jsou originalita, preciznost a také vyhovění každému přání zákazníka. Heslo „náš zákazník, náš pán“ je u Jane art vcelku nasnadě. „Není problém zajít do odchodu a nechat si ušít nabízené zboží v jiné barvě nebo s jiným zdobením,“ říká Hlínová.

Při pohledu na zboží, které Jane art nabízí, vás zaujme sladěnost všech částí oblečení. A že módních kousků není opravdu málo, se můžete přesvědčit na samotném e-shopu. Najdete zde kabáty, mikiny, sukně, čepice, ponča, tašky a dokonce i šperky. Oděna do typických motivů barevných elips často bývá i majitelka a tvůrkyně oblečení v jedné osobě Jana Hlínová.

Jak jste začínala s výrobou oblečení? Nejprve jste si šila jenom pro sebe?

Nebudu asi žádná výjimka, když budu tvrdit, že prakticky od dětství. Začala jsem si šít na panenky a postupně to rostlo. Prakticky se nic nezměnilo, akorát ty modelky a panenky jsou trošku větší.

Kdy přišel moment, že jste si řekla: „Rozjedu firmu se svým oblečením“?

Moment, že budu své věci prodávat, přišel na mateřské dovolené, která byla v pořadí třetí. Již to bude sedm let. Nejprve jsem začala s výrobou oděvů za pomocí různých výtvarných technik od ruční malby, přes savování, batikování a ruční sítotisk. Ale v roce 2011 přišel nápad tvořit pod značkou Jana Art originální a nezávislou módu. Dnes má značka u úřadu průmyslového vlastnictví registrovanou svou ochrannou známku. To já osobně považuji za velký úspěch, o kterém jsem před sedmi lety ani nesnila.

Všechny vaše výrobky jsou ručně šité. Neplánujete v budoucnu vyrábět strojově?

Stroje jsou samozřejmě k výrobě také potřeba, ale jedná se rozhodně o originální výrobu. To znamená, že každý kus, každá operace je odvedena jedním člověkem. Není to žádná pásová výroba. Některé výrobky jsou ještě doplněny ručním sítotiskem, který si také tisknu sama, nebo autorskými ručně potahovanými knoflíky.

Za výrobou stojíte sama nebo vám někdo pomáhá?

Co se týká návrhů, výroby střihů, potisku látek a zdobení výrobků autorskými aplikacemi tak to jsem já, kdo to uvádí v praxi. I výroba samotného střihu je celkem zdlouhavý proces, který je plně v mé režii. Na pomoc při šití mám tři švadleny, a jelikož se jedná o rodinnou firmu, tak je víceméně zapojená i celá má rodina.

Ale začínala jsem úplně sama, od střihnutí do látky, přes výrobu a samotný prodej. Dnes už je potřeba obstarat spoustu věcí kolem obchodů a e-shopu. Technické záležitosti má na starosti manžel a právní záležitosti zase dcera.

V čem je vaše značka jiná oproti zavedeným oděvním firmám?

U nás najdete individuální přistup k zákazníkovi. I když v obchodě najdete mnoho výrobků, tak se stále bude jednat o zakázkovou výrobu. Není problém zajít do odchodu a nechat si ušít například nabízenou mikinu v jiné barvě nebo s jiným zdobením. Můj tým, který má na starosti prodej přímo na prodejně, moc rád poradí. Navíc, i když se značka stále více dostává do podvědomí lidí, tak stále nabízíme limitované série. To vidím jako hlavní rozdíl.

Jak často měníte svůj sortiment? Necháváte některé modely v nabídce pořád a přidáváte k nim nové? Nebo měníte každou sezonu celou kolekci?

Snažím se každý měsíc uvést na trh něco nového. Kolekce, která se na prodejně prodá, se už nedoplňuje a její výroba končí. Nechává se už jen na e-shopu pouze jako zakázková výroba.

Všiml jsem si, že nabízíte poměrně dost oblečení ze 100 % bavlny, což není příliš obvyklé. Je i volba materiálu tím, čím se může vaše firma odlišit?

Ano. Vyrábíme oblečení pouze z látek z českých firem. Na tom si zakládám.  V Česku umíme udělat krásné a kvalitní látky a to je třeba si uvědomit. Taková mikina ušitá ze 100 % bavlny, která byla vyrobena v české pletárně, vám po jednom vyprání rozhodně nezmění tvar jako je tomu u levného textilu dovezeného ze zahraničí. Je sice pravda, že bavlna má svou životnost, ale i to má své kouzlo. Časem získává svou patinu. Pořád se však jedná o kvalitní materiál.

Do nedávné doby jste měla pouze jednu pobočku v domovském Jindřichově Hradci. Nyní jste nově otevřela druhou v Olomouci. Proč právě zde?

Již delší dobu jsem měla pocit, že bych svou výrobu a prodej ráda rozšířila. Olomouc proto, že zde studuje dcera a již je znalá místních poměrů, což je velká výhoda. Navíc Olomouc je moc krásné město.

Na většině oblečení používáte podobný motiv s kolečky. Ladíte záměrně například mikinu s kalhoty?

Nejen s kalhoty, ale i s výrobou šperků. U nás můžete doladit i ručně potahované náušnice se sukní, která je ušita ze stejného materiálu. Detaily dělají celek. To je to, co odlišuje nákup u Jane art od ostatních. Už Ludwig Mies van der Rohe tvrdil, že detail je Bůh. S tímto výrokem se naprosto ztotožňuji.

Objednává si vaše kousky víc starších žen nebo mladších?

Je to hlavně o stylu, ne o věku. Mé zákaznice jsou i v důchodovém věku. I když je pravda, že mladších zákaznic je více. Ale všechny mají jedno společné, chtějí být originální, mají smysl pro detail a chtějí se líbit. Některé mají jasno, a jdou si za svým, některé si rády nechají poradit.

Máte nějakou zpětnou vazbu od vašich zákaznic?

Zpětná vazba funguje naprosto úžasně a to je ten hnací motor. Naše komunikace probíhá  většinou přes i internet. Samozřejmě mě těší, když napíší, že jim manžel pochválil sukni nebo se okolí zajímá, kde se dá koupit onen výrobek.

Jednou mi přišla zpráva až ze Švýcarska, že se má práce líbí. Jedna má zákaznice, která si u mě koupila zimní kabát, jela na dovolenou a na ulici se ji odvážila oslovit paní. Ptala se, kde kabát koupila. To bylo pro mě velmi příjemné a inspirativní. Hned poté vznikla nová kolekce zimních kabátů.

Obchod Jane art v Olomouci najdete na Dolním náměstí na adrese: Dolní náměstí 165/23. 

Čtěte více:

Autoři | Foto Archiv Jane art

Štítky výroba, oblečení, Olomouc, bavlna, Ludwig Mies van der Rohe, Globus, Úřad průmyslového vlastnictví, Švýcarsko, Česko, iPhone

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Moji práci mi už pochválila dokonce i Švýcarka, říká majitelka módní značky Jane art Jana Hlínová  |  Společnost  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.