Ministerstvo dopravy zveřejnilo rozklady proti stavebnímu povolení posledního úseku dálnice D1 u Přerova, které musí nyní posoudit. Námitky spolků Děti země, Krajina Dluhonic či Voda z Tetčic čítají desítky stran.
Celkem sedm rozkladů proti stavebnímu povolení na úsek dálnice Přerov – Říkovice dorazilo v polovině září na ministerstvo dopravy, informaci o jejich uveřejnění přinesl server zdopravy.cz. Vyhodnocení rozkladů bude trvat několik měsíců.
Čtyři dokumenty podali místní občané z oblasti zasažené budoucí výstavbou. Jeden z rozkladů zaslala i Jarmila Pfeilerová. Přímo přes její dům v Dluhonicích je naplánována budoucí trasa dálnice. Kompenzace ze strany státu je však podle ní neadekvátní.
Hodnotu její nemovitosti podle rozkladu zaslaného na ministerstvo dopravy nechalo Ředitelství silnic a dálnic posoudit v roce 2014. „Znalecký posudek byl k mému údivu vypracován na základě informací z katastru nemovitostí, stavebního úřadu a fotodokumentace z veřejně přístupných prostor. Na ŘSD jsem adresovala odpověď, že takto ,profesionálně‘ zpracovaný závazný podklad snad nemůže být brán nikým vážně,“ uvádí Pfeilerová, která v domě na okraji obce u Přerova žije více než 60 let.
„Skutečně nemám kam jít, neb stávající odpovídající nemovitost v mé rodné vsi k dispozici není. Nemohu také přijmout skutečnost, že resort dopravy našeho státu není schopen zajistit náhradní výstavbu jednoho rodinného domu, který hodlá demolovat,“ napsala dále do rozkladu Jarmila Pfeilerová.
Organizace Voda z Tetčic napadá na šestadvaceti stranách stavební povolení v celém rozsahu, podobně na více než padesáti listech odmítají stavbu také Děti Země a Krajina Dluhonic.
Krajský soud v Ostravě minulý týden rozhodl o platnosti územního rozhodnutí pro stavbu D1 u Přerova, poslední úsek dálnice ale čeká na pravomocné stavebního povolení.
Rozkladová komise musí posoudit námitky spolků, které upozorňují například na neplatná vyjádření institucí ve stavebním povolení.
Dále se zaměřují také na otázky životního prostředí. Spolek Voda z Tetčic se obává poklesu hladin vody ve studnách či rozptylování solanky po okolí a do vodního prostředí při zimní údržbě.
„Děti Země žádají, aby stavebního povolení bylo zrušeno, neboť mezi podklady chybí Projekt vegetačních úprav, který prokazatelně téměř 5 let existuje. Děti Země se totiž jedině tímto způsobem mohou s jeho obsahem seznámit a vyjádřit se k němu a případně proti jeho obsahu brojit v novém rozkladu. Pokud si ho ministerstvo dopravy nezaopatřilo do spisu, aby se mohlo správným postupem vypořádat s návrhem Dětí Země k obsahu vegetačních úprav, pak postupovalo nezákonně, jelikož samo nekompetentně a neodborně rozhodovalo,“ tvrdí v jednom z desítek požadavků uvedených v rozkladu organizace, která dlouhodobě vystupuje proti stavbě dálnice D1 u Dluhonic.
Ředitelství silnic a dálnic nyní čeká na rozhodnutí ministerstva dopravy a také na nabídky ze stran firem, které by po udělení stavebního povolení mohly nejdříve v příštím roce zahájit výstavbu. Desetikilometrový úsek má přijít na necelých sedm miliard korun.
Pátek, 24. září 2021, 15:02
Krajský soud v Ostravě zamítl žalobu proti olomouckému krajskému úřadu ohledně změny územního rozhodnutí pro poslední úsek dálnice D1 mezi Přerovem a Říkovicemi. Na soud se obrátilo několik občanů Dluhonic, kteří proti stavbě protestují.Soud zamítl...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.