Počasí dnes2 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Na Červenohorském sedle někdo jezdí i přes dvě stě za hodinu, říká koordinátor BESIPu Charouz

Oblast Červenohorského sedla detailně zná Miroslav Charouz z organizace BESIP. Krajský koordinátor oddělení pro bezpečnost na silnicích vítá záměr instalovat úsekové měření na cestě vyhledávané motorkáři a dalšími příznivci rychlé jízdy. „Čím dříve, tím lépe,“ říká.

Automatické radary mají zklidnit provoz na klikaté horské komunikaci I/44, kde někteří řidiči a zejména motorkáři s oblibou překračují rychlost a riskují při předjíždění či v zatáčkách. „Stoprocentně to přinese nějaký efekt, já to vítám. Pokud to bude dobře vymyšlené a bude to umístěné na těch relativně dlouhých rovinkách, kterých je tam několik. Budou to vymýšlet odborníci a určitě se s tím nějak poperou. Motorkáři tam jezdí i výrazně přes dvě stě za hodinu. Při tom předjíždí auta a všechno, co jim stojí v cestě,“ uvažuje Miroslav Charouz.

Podle Ředitelství silnic a dálnic je předběžný odhad termínu instalace měřicích zařízení na Červenohorském sedle konec roku 2022. Na další motorkářskou sezonu se tak tento prvek zřejmě nezprovozní. „Myslel jsem, že to bude dříve. Je to pro mě trošku zklamání. Zaznamenal jsem, že tam nejezdí jen motorkáři, už se tam stahují i s rychlými auty, začíná se tam závodit i na čtyřech kolech. Lidé, co tam jedou s rodinou na výlet si nezaslouží, aby kolem nich lítaly auta dvě sta za hodinu. Čím dřív se tam bude měřit, tím líp,“ podotýká koordinátor Charouz.

Úsekové měření na Červenohorském sedle bude zřejmě až za rok

Instalace radarů u silnice vedoucí přes Červenohorské sedlo se na příští motorkářskou sezonou zřejmě nestihne. Pro zajištění úsekového měření se vyřizují potřebná povolení a dokumentace, předběžný odhadovaný termín zprovoznění spadá na konec roku...

Komplikaci nevidí odborník na otázky bezpečnosti silničního provozu ani v případné vymahatelnosti pokut na řidičích ze zahraničí, na místo rádi jezdí například motorkáři z Polska nebo Maďarska. „Až takový problém to podle mě není. Pokud by byla v místě i hlídka a jel by tam někdo s upravenou značkou, tak je to okamžitá přísná sankce a zákaz řízení. Pokud přijde do praxe také institut, že nezaplacená pokuta přejde při příští kontrole v odebrání registrační značky, tak to bude další účinný prostředek,“ říká Charouz a dodává: „Přinese to zejména preventivní účinek. Řekl bych, že 70 procent lidí, kteří tam jezdí, jsou normální chlapi, kluci, holky. Říznou si zatáčku, ale neriskují. Ale je tam i minorita, která tam jde závodit a vybouřit se.“

Dalším jevem, který trápí okolní přírodu a obyvatele nedalekých obcí jako jsou Kouty nad Desnou či Bělá pod Pradědem, je hluk silných motorů a upravených výfuků. „Motocykl, který jede na takový výkon, má většinou extrémní hlukový projev. To taky vadí obyvatelům v okolí, kteří jsou z toho zoufalí. Přes lesy to hrozně rezonuje. Má to dopad i na životní prostředí,“ zmiňuje Miroslav Charouz.

„Pokud chce někdo tyto parametry motocyklu využívat, není nic jednoduššího než si zajet na automotodrom a tam si v bezpečném prostředí dokázat, na co má,“ apeluje na závodníky z veřejných silnic Charouz.

Nechoďte za limit, varovali policisté a odborníci motorkáře na Červenohorském sedle

Cenné rady, ukázky pro bezpečnost, ale i kontroly a pokuty. Červenohorské sedlo na Jesenicku je díky serpentinám a kvalitní silnici vyhledávaným cílem motorkářů. Ne všichni tam ale dodržují pravidla a při riskantních jízdách zde dochází i ke...

Další možností, která by mohla v případě nehody přispět k záchraně motorkářů, je podle dopravní policie osazení svodidel s takzvanou spodní pásnicí. S tím souhlasí také zástupce oddělení BESIP. „Jsou tam klasická svodidla, která zastaví auto, aby neopustilo silnici. Dole je mezera, do které právě motorkář spadne, může se tam vklínit. Vím, že se o tom mluvilo, že by se to mělo do budoucna instalovat, v původním projektu to bohužel nebylo. Je to samozřejmě řešení, které může zvýšit bezpečnost,“ potvrzuje Miroslav Charouz.

Osudným místem se stalo Červenohorské sedlo na začátku října pro pětačtyřicetiletého motorkáře. „Ano, řidič spadl právě tímto způsobem pod svodidla v desáté zatáčce. Jel vysokou rychlostí a podklouzlo mu to. Bohužel to nepřežil,“ uvedl krajský koordinátor BESIPu.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Policie České republiky

Štítky Doprava, silnice, Červenohorské sedlo, radary, měření rychlosti, policie ČR, Jeseníky, Šumperk, BESIP, Ředitelství silnic a dálnic, Polsko, Maďarsko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jiří Jirka

Osobně si myslím, že by to chtělo kompromisy. Já na sedlo jezdím na motorce, užít si kvalitní asfalt a čitelné zatáčky. Taky zde chodím na turistické výlety. Rodinám vadí, že nebezpečně předjíždíme, mě od rodin vadí, že všude po přírodě je nepořádek a masivní počet lidí narušuje harmonii přírody. Znám i pohled člověka, který v této oblasti žije. Něčí dědeček, přes 70 let, žije sám - hluk motorek mu vadí, narušuje to jeho pohodové dny na zahrádce. Prý se to ale nevyrovná těžbě dřeva v lese. Rozsáhlé kácení a vyvážení za pomocí těžké techniky, která mu jezdí kolem baráku - nejen, že hlukem narušují jeho pohodu, ale váhou strojů a častým projížděním znehodnocují cenu jeho majetku - živobytí. Dávám palec nahoru za zvýšení bezpečnosti pro motorkáře ve věci modernizace svodidel. Nemyslím si ale, že je zapotřebí dávat radary a další ptákoviny, policejní hlídky dokáží zážitek z jízdy s přehledem potlačit.

Čtvrtek, 21. října 2021, 14:14Odpovědět

Lukáš Lukáš

Miluju tyto radoby jednostrane pohledy odborniku....v dnesni dobe vsem vsechno vadi .....rozrýpané lesy od tezby metrove koleje to vam nevadi a ten hluk.....to driv se za deste tezit nemohlo a na zapade ani nemuze jen tdy to neni problem.....takovych odborniku je u nas kolik chcete hlavne ze dostanou zaplaceno pak zpivaji tak jak je potreba

Čtvrtek, 21. října 2021, 07:04Odpovědět

Pepa Búš

Já s tímto článkem souhlasím, máme stejné problémy v Krkonoších. Jen mě neustále zaráží ta bezradnost či neschopnost policie, něco pro lidi žijící v okolí těchto závodních cest a pro bezpečnost dopravy udělat. Velmi tento článek chválím, je jich ale málo. Lidé právě kvůli těmto motorkářům a vytuněným autům prodávají nemovitosti u cest, protože mají pocit, že jim nikdo nepomůže, že náše policie a stát, jsou neschopni lidem pomoci. Česká země je ráj pro vytuněné motorky a auta, jsou jako plevel, který se rychle rozrůstá a který nikdo nevytrhne.

Středa, 20. října 2021, 21:16Odpovědět

Na Červenohorském sedle někdo jezdí i přes dvě stě za hodinu, říká koordinátor BESIPu Charouz  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.