Částečné zjednosměrnění olomoucké ulice Na Vozovce se setkalo i s kritikou ze strany veřejnosti. Město chce v oblasti zklidnit dopravu a umožnit bezpečnější průjezd také cyklistům do nedalekého parku a centra města. Řidiči se tak v úseku, kde došlo k úpravě dopravního značení, musí mít na pozoru.
Jednou ze spojujících tras z hlavního průtahu městem blíže k historickému jádru Olomouce byla řadu let ulice Na Vozovce. Nyní ji mohou více využít jen řidiči jedoucí směrem od města. Současně proběhly úpravy i v okolních jednosměrkách. Změna rozvířila hned několik diskuzí na sociálních sítích. „Vjel jsem tam a pak hleděl kudy kam musím jet. Podotýkám, že jsem tam vyrůstal 20 let, takže to znám nazpaměť a teď velkej šok,“ napsal do komentáře řidič Marek.
Další diskutující se obávají zkomplikování průjezdu místem, které je podle některých z nich doslova bludištěm i pro řidiče z Olomouce. Díky zjednosměrnění na jedné straně silnice vznikl prostor pro vytvoření cyklostezky.
Člen krajské dopravní komise Petr Daněk (STAN) ale změnu nevidí jako problém. „Ulice Na Vozovce a celá lokalita úřední čtvrti je rezidenční oblastí. Bydlí zde spousta Olomoučanů, děti po ulicích chodí do svých škol. Zjednosměrnění ulic má za cíl omezení tranzitu touto lokalitou - auta by měla využít hlavních tříd a ulic,“ míní odborník na dopravu Daněk.
Řidiči mohou jet po nedávno zrekonstruované třídě Svornosti, delší je pak trasa přes třídu Míru, ulici Litovelskou a Krapkovu. „Komplikace tras pro místní je vyvážena tím, že před jejich domy bude bezpečnější a klidnější prostředí,“ tvrdí Petr Daněk a k novému obousměrnému úseku cyklostezky dodává: „Ulice Na Vozovce je rovněž přímou spojnicí sídliště Tabulový vrch a centra města pro chodce a cyklisty a je tedy velmi vhodné, aby zde byl adekvátní dopravní prostor pro tyto nejzranitelnější účastníky provozu.“
Také ulice Na Vozovce se nově stala součástí zóny s maximální povolenou rychlostí 30 kilometrů v hodině. „Městu takový způsob regulace dopravy umožňuje realizovat opatření ve prospěch cyklistům a lépe pracovat s veřejným prostorem,“ vysvětlil omezení Martin Luňáček z útvaru hlavního architekta Magistrátu města Olomouce.
Středa, 3. listopadu 2021, 18:38
Větší dodávková auta zabírající parkovací místa pro osobní vozidla vykáže od začátku listopadu nová značka z vybraných olomouckých ulic. Pilotní projekt nočního zákazu parkování dodávek zavádí město v částech Neředína a Nové Ulice. Zároveň rozšiřuje...
Na oblast se nyní zaměřují i strážníci Městské policie Olomouc. „Vzhledem ke změně dopravního značení a organizaci dopravy v této zóně, dohlížejí na místě strážníci na dodržování bezpečnosti silničního provozu a zároveň upozorňují řidiče, aby dbali zvýšené pozornosti příslušnému dopravnímu značení a nedocházelo tak ke zbytečným kolizním situacím,“ uvedl mluvčí olomoucké městské policie Petr Čunderle.
Požadavek občanů na navýšení parkovací kapacity v oblasti se novými úpravami neposunul, tyto otázky chce město pojmout v nové strategii. „Problematika parkovacích míst je řešena v nové parkovací politice města. Zpoplatněním parkování v úřední čtvrti dojde lepším podmínkám parkování pro rezidenty,“ konstatoval Petr Daněk z dopravní komise Olomouckého kraje.
Úterý, 7. září 2021, 15:06
Olomoucká radnice připravuje nový systém parkování, který bude pro řadu řidičů znamenat výrazné zdražení. Město hodlá rozšířit stávající zóny a zpoplatnit tisíce parkovacích míst. Přespolní řidiči za roční kartu zaplatí dvanáct tisíc korun. Vyšší...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.