Počasí dnes27 °C, zítra27 °C
Čtvrtek 18. července 2024  |  Svátek má Drahomíra
Bez reklam

Návrh jízdních řádů na rok 2023: nejdůležitější změny jsou na trase z Olomouce do Šternberka a Uničova

Tento týden Správa železnic zveřejnila návrh jízdního řádu na rok 2023, který vstoupí v platnost v prosinci letošního roku. V Olomouckém kraji návrh obsahuje několik změn, ty nejdůležitější najdeme ve vlacích na trase z Olomouce do Šternberka nebo do Uničova.

Změny se týkají například trati Olomouc – Senice na Hané, kde v současnosti vlaky jezdí v hodinovém taktu, dopoledne je však vlak o půl desáté z Olomouce vynechán. Nově by měl být přidán právě vlak s odjezdem z olomouckého hlavního nádraží v 9:34, opačným směrem ze Senice na Hané v 9:52. Přidání těchto vlaků zajistí v pracovní dny hodinový takt po celý den. Je tu však jeden háček, vlak bude zaveden pouze při zajištění financování krajem.

Regionální vlaky ve směru Hrubá Voda a Moravský Beroun budou jezdit i nadále ve stejném rozsahu, nalezneme zde pouze posunuté časy odjezdů v řádu jednotek minut. Dočkat bychom se však měli zlepšení cestovního komfortu, jelikož všechny osobní vlaky již budou vedeny jednotkami Stadler GTW, které nabízejí možnost bezdrátového připojení k internetu či zásuvky.

Větší změna by mohla nastat u rychlíků. Dopravce linky R27 z Olomouce do Krnova, Opavy a Ostravy totiž ještě není vybrán. S největší pravděpodobností však provoz linky obhájí České dráhy. V opačném případě by se i v našem kraji objevila první linka provozovaná dopravcem Arriva vlaky.

Na nejstarší hranické viadukty se vrátí vlaky. Unikátní památku čeká rekonstrukce

Nejstarší část hranických viaduktů začne znovu sloužit vlakům. Unikátní kulturní památka se v rámci budování vysokorychlostní trati v Moravské bráně dočká rekonstrukce. Rychlovlaky budou využívat hned dva hranické viadukty, vedle nejstaršího...

Zlepšení kvality by se cestující měli dočkat i mezi Šumperkem a Jeseníkem, kde by taktéž většina osobních vlaků měla být vedena jednotkami Stadler GTW.

Podobně jako v letošním roce se i příští rok můžeme těšit na víkendové vlaky do Mladče. Od 17. 6. do 28. 9. budou každý víkend jezdit v úseku Litovel předměstí – Mladeč tři páry vlaků. To samé platí o spojení z Mikulovic do Zlatých Hor, tam se každý prázdninový víkend vydá hned pět párů vlaků.

Spojení Olomouce a Přerova, popřípadě Kojetína a Nezamyslic, bude i nadále v podobném rozsahu, je tu ale jedna novinka. Dojde k otevření linky Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě, která je plánována už řadu let. Vlaky odjíždějící z Olomouce v lichou hodinu (9:34, 11:34 atd.) budou z Nezamyslic protaženy právě až do Vyškova. V tomto režimu bude linka v provozu jen do červnové změny, kdy dojde k jejímu dotažení do finální podoby Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě.

Trať z Olomouce do Uničova čeká výluka. V červenci vyjede první elektrický spoj

Téměř celý letošní rok probíhá nepřetržitá výluka na železniční trati v úseku mezi Uničovem a Šumperkem. Všechny vlaky jsou nahrazeny autobusy. Na přelomu května a června k této výluce opět přibude na několik dní také výluka mezi Olomoucí a...

Největší změna v historii trati tedy nastane v červnu 2023, přesně za rok. Detailní popis by stačil na samostatný článek, ale alespoň stručně. Většina osobních vlaků tedy bude vedena přímo ze Šumperka či Uničova na Přerov a Vyškov, do toho přibydou ve špičku spěšné vlaky Šumperk – Olomouc, během odpolední špičky ještě posilové osobní vlaky pouze z Olomouce do Šternberka. Najdeme zde však i takové vlaky, jako ranní obrat z Olomouce do Bohuňovic a zpět.

Velké změny na trati Olomouc – Uničov – Šumperk však cestující čekají již letos v prosinci. Po několika letech rekonstrukce by měly být všechny vlaky vedeny v elektrické trakci a vlaků značně přibyde. Během ranní špičky bude spojení v podobném rozsahu jako dosud. Velké změny však nastanou odpoledne. Dosud jezdily dva vlaky za hodinu pouze ve směru z Olomouce do Uničova. Nově budou ve všední dny jezdit dva vlaky i v opačném směru, ze Šternberka budou tedy vlaky na Olomouc jezdit nejen před celou hodinou, jako je tomu dosud, ale každou hodinu i po půl. Dva vlaky za hodinu budou jezdit od dvou hodin odpoledne až do šesti hodin večer.

Uvidíme, v jaké podobě budou tyto smělé plány realizovány, je ale jasné, že taková dopravní obslužnost skutečně může řadu lidí přinutit nechat auto v garáži a sednout raději do vlaku.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Tomáš Pospíšil

Štítky jízdní řád, návrh, změny, 2023, železnice, vlak, Olomoucký kraj, Olomouc, Uničov, Šternberk, Správa železniční dopravní cesty, Šumperk, osobní vlak, Přerov, Vyškov, Senice na Hané

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Návrh jízdních řádů na rok 2023: nejdůležitější změny jsou na trase z Olomouce do Šternberka a Uničova  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.