Komfortnější propojení dálničního obchvatu Olomouce ve směru od Brna na Hradec Králové zaznamenává v přípravné fázi další pokroky. Pro tříkilometrovou stavbu D35 Křelov – Slavonín má Ředitelství silnic a dálnic zajištěno výraznou většinu potřebných pozemků. Investice za zhruba miliardu korun má eliminovat nutnost průjezdu na této trase přes frekventovaný kruhový objezd u Globusu.
Od loňského srpna řeší ŘSD stovky smluv týkajících se výkupů a nájmů pozemků, které jsou potřebné pro vybudování více než tříkilometrového úsek dálnice D35 za Olomoucí. „V rámci přípravy stavby dálnice D35 mezi Slavonínem a Křelovem je vypořádáno 85 procent pozemků. Současně pokračuje zpracování zadávací dokumentace stavby,“ informoval mluvčí Miroslav Mazal z olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic.
Pondělí, 5. září 2022, 15:10
Zatímco na úrovni obce Skrbeň na Olomoucku míří přestavba malé dálniční odpočívky do finiše, řeší ŘSD možnosti výstavby výrazně rozsáhlejších odstavných ploch pro kamiony i osobní auta u Litovle či Mohelnice. Oba záměry projdou posouzením vlivu na...
Od června probíhá také posouzení stavebního povolení, o které státní organizace pro novou dálniční trasu požádala. Novostavba na D35 utvoří z dálnice nepřerušený tah od Lipníku nad Bečvou po Mohelnici. Součástí bude také nová mimoúrovňová křižovatka nahrazující zatáčku pod křelovským fortem. V místě současného poměrně prudkého ohybu silnice má v budoucnu případně vzniknout i nové napojení z Olomouce-Neředína a z Topolan.
V příštím roce plánuje Ředitelství silnic a dálnic vysoutěžit firmu, která by zajistila stavební práce. „Ještě letos bychom chtěli stihnout pyrotechnický průzkum následovaný archeologickým průzkumem více než tříkilometrové trasy,“ informoval Miroslav Mazal. Předpokládaný termín zahájení hlavních stavebních prací stanovilo ŘSD na začátek roku 2024. Motoristé by mohli nový úsek začít využívat za další dva roky.
Investiční záměr k úseku Křelov – Slavonín vydalo ministerstvo dopravy už v roce 2006. Podle Ředitelství silnic a dálnic ale stavba potřebné části dálnice dlouho nepokračovala kvůli sporům o vedení trasy na úrovni Křelova. Z důvodu zákonných změn bylo nutné i opakovat proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. „Získáním kladného stanoviska se příprava rozjela na plné obrátky,“ podotkl před časem mluvčí Mazal.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.