Od neděle se změní jízdní řády na železnici a úpravy se dotknou i provozu v Olomouckém kraji. S novým harmonogramem se rozjedou také elektrické vlaky po celém zmodernizovaném úseku Olomouc – Šumperk, zpočátku ale v omezené rychlosti a dopravce tak upozorňuje na možná zpoždění. Větší komfort by měli pasažéři zaznamenat i na cestách do Prahy.
V neděli 11. prosince vstoupí v platnost nový jízdní řád. České dráhy počítají v Olomouckém kraji s rozsáhlou obměnou vozového parku. Těsně před Vánoci by měl dopravce nasadit na trati Olomouc – Uničov – Šumperk několik jednotek RegioPanter ve dvouvozové variantě. Klíčová dodávka nových souprav je v plánu na duben příštího roku. „Kompletní nasazení těchto jednotek na trati z Olomouce do Šumperka by mělo být završeno v červnu 2023. V tuto dobu zároveň s účinností úřední změny začne platit dynamičtější a obsáhlejší jízdní řád, který na tomto úseku plně využívá vlastnosti jak zmodernizované železniční infrastruktury s nejmodernějším vlakovým zabezpečením ETCS, tak i dynamické vlastnosti nových elektrických jednotek,“ informoval v mluvčí ČD Petr Pošta.
Pátek, 25. listopadu 2022, 10:57
Elektrické vlaky již od tohoto týdne vozí cestující na zmodernizovaném úseku trati Olomouc – Uničov. Od pátku se rozběhlo také testování zabezpečovacího systému ETCS. Pracuje se také na dokončení navazující železnice z Uničova do Šumperka,...
S novým jízdním řádem se již nyní zahájí elektrický provoz na kompletně zmodernizované trati číslo 290 z Olomouce do Šumperka. První týden od zahájení nového jízdního řádu v termínu od 11. do 19. prosince 2022 bude na nově otevřeném úseku ze Šumperka do Uničova dočasně snížena traťová rychlost. „V souvislosti s tím může docházet ke zpožděním jednotlivých spojů řádově o 10 až 15 minut. Prosíme proto cestující, aby sledovali aktuální informace o poloze vlaků v mobilní aplikaci Můj vlak nebo na internetové adrese idsok.cz a CestujOK.cz. Běžný provoz bude zahájen od 20. prosince,“ upozornil mluvčí Pošta.
Aktuálně zaváděný jízdní řád by měl poskytovat v Olomouckém kraji podobný rozsah dopravní obslužnosti jako v minulých letech, tedy zhruba šest milionů vlakokilometrů. „České dráhy budou v regionu zajišťovat průměrně 537 regionálních vlaků v pracovní dny, 422 regionálních vlaků o víkendech,“ poznamenal Petr Pošta.
Pátek, 9. prosince 2022, 06:42
Od neděle se cestující v olomoucké MHD musejí mít na pozoru, dochází ke změně jízdních řádů. Úpravy se dotknou takřka dvacítky autobusových linek, pro tramvaje se harmonogram spojů upravoval už v polovině listopadu. Podle mluvčí DPMO se ale jedná...
Na regionální úrovni se zajímavé novinky plánují například na období letních prázdnin. „Návštěvníkům jednoho z nejkrásnějších koutů naší země, Rychlebských hor, nabídnou ČD ve spolupráci s Olomouckým krajem nové víkendové spojení o hlavních školních prázdninách,“ zmínil mluvčí Českých drah. Přímý motorový vůz na spěšném vlaku Sp 1413 s odjezdem z Olomouce hlavního nádraží v 7:52 bude pokračovat ze stanice Lipová-lázně dále do Javorníku ve Slezsku s příjezdem v 10:57. Zpět z Javorníku bude vlak odjíždět v 17:01 a do Olomouce přijede ve 20:06.
V první polovině příštího roku bude na páteřní lince celostátního rozsahu Ostrava – Olomouc – Praha jezdit také dvojice nejmodernějších souprav railjet a Interjet. „Kvůli výlukám na trati mezi Prahou a Berlínem budeme mít v první polovině příštího roku k dispozici jednu soupravu railjet pro večerní obrat spojů Ostravan. Jednotku railjet zde nasadíme v kategorii InterCity a cestujícím nabídne služby, na které jsou naši zákazníci zvyklí ze spojů railjet Vindobona,“ specifikoval v tiskové zprávě Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Na spoji IC 516 Ostravan tak bude souprava railjet vyjíždět z Olomouce na Prahu v 6:14 a v opačném směru vlak IC 517 Ostravan ve 21:48 na Ostravu. Nejmodernější vlak InterJet by měl jezdit z Olomouce do Prahy ve 14:14 na pražské hlavní nádraží by měl dorazit za dvě hodiny a dvacet minut. V 11:48 bude InterJet jezdit z Olomouce na Ostravu. „Spoj nabídne veškeré služby obvyklé pro moderní jednotky InterJet, tedy například palubní Wi-Fi, možnost dobíjet cestovní elektroniku, dětské kino, místa pro osoby na vozíku nebo minibar. Vlaky jsou vybaveny speciálními okny, která umožňují snadný průchod mobilního signálu do interiéru vlaku a zajišťují tak snazší telefonování a příjem dat během jízdy,“ podotkl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.