Část výrazně přetíženého silničního tahu mezi Olomouci a Šternberkem získala důležité potvrzení pro plánovanou přestavbu a zkapacitnění. Ministerstvo dopravy odmítlo odvolání proti vydanému územnímu rozhodnutí, a Ředitelství silnic a dálnic tak může pokračovat v přípravách stavební přeměny více než sedmikilometrového úseku.
V závěru minulého roku potvrdilo Ministerstvo dopravy územní rozhodnutí, který předtím vydal pro akci Přeložka silnice I/46 Týneček – Šternberk olomoucký krajský úřad.
Ředitelství silnic a dálnic nechává zpracovat potřebnou dokumentaci, se kterou bude letos chtít zažádat o stavební povolení. Předpokládaná hodnota stavby je podle ŘSD aktuálně 2,7 miliardy, za které vznikne více než sedm kilometrů čtyřpruhové silnice, dvě mimoúrovňové křižovatky, osm mostů, nadchod pro zvěř i řada dalších souvisejících staveb. Se zahájením výstavby nyní ŘSD počítá v roce 2025, novou komunikaci by mohli řidiči využívat o dva roky později.
Středa, 14. prosince 2022, 15:06
Silničáři pospíšili s výkupy pozemků pro západní ochvat Olomouce mezi Neředínem a Křelovem. Tříkilometrový úsek by se tak mohl začít stavět o pár měsíců dřív, než se původně plánovalo. V současné době musí tisíce aut a kamionů projíždět přes...
Silnice první třídy číslo 46 povede od mimoúrovňové křižovatky na konci Týnečku v nové trase a odvede tak tranzitní dopravu z Dolan. Mezi Bohuňovicemi a obcí Bělkovice-Lašťany pak vznikne další mimoúrovňová křižovatka a dál bude frekventovaný tah pokračovat ve stejných místech jako dosud, avšak rozšířený ze dvou na čtyři pruhy. Stavba Týneček – Šternberk končí na úrovni Štarnova, kde by na ni v budoucnu měla navázat další etapa nazvaná Šternberk – obchvat.
„Hlavním cílem stavby je v řešeném úseku oddělit dálkovou a místní dopravu. Zvýšením kapacity silnice se zvýší bezpečnost. Dosažením lepší plynulosti dopravy lze očekávat rovněž snížení negativních účinků, jako hluku, emisí a prašnosti,“ uvádí Ředitelství silnic a dálnic v informačním letáku stavby. Jedním z podstatných benefitů bude také přestavba všech křížení do mimoúrovňové podoby, najíždění aut na rušný tah je podle zástupců ŘSD v aktuální podobě silnice problematické a vedlo v minulosti i k tragickým dopravním nehodám.
Trasa Týneček – Šternberk má navázat na plánovanou východní tangentu Olomouce, nad jejíž realizací se v současnosti vznáší otazníky kvůli kolizi s ochranným pásmem vodního zdroje. Na druhém konci se pak napojí obchvat Šternberku, který kolem města odvede dopravu ve směru na Ecce Homo, Opavu či Bruntál.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.