Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Třímiliardový obchvat Dolan má klíčové povolení. Přestavba tahu na Šternberk má začít v roce 2025

Část výrazně přetíženého silničního tahu mezi Olomouci a Šternberkem získala důležité potvrzení pro plánovanou přestavbu a zkapacitnění. Ministerstvo dopravy odmítlo odvolání proti vydanému územnímu rozhodnutí, a Ředitelství silnic a dálnic tak může pokračovat v přípravách stavební přeměny více než sedmikilometrového úseku.

V závěru minulého roku potvrdilo Ministerstvo dopravy územní rozhodnutí, který předtím vydal pro akci Přeložka silnice I/46 Týneček – Šternberk olomoucký krajský úřad.

Ředitelství silnic a dálnic nechává zpracovat potřebnou dokumentaci, se kterou bude letos chtít zažádat o stavební povolení. Předpokládaná hodnota stavby je podle ŘSD aktuálně 2,7 miliardy, za které vznikne více než sedm kilometrů čtyřpruhové silnice, dvě mimoúrovňové křižovatky, osm mostů, nadchod pro zvěř i řada dalších souvisejících staveb. Se zahájením výstavby nyní ŘSD počítá v roce 2025, novou komunikaci by mohli řidiči využívat o dva roky později.

Silničáři pospíšili s výkupy pozemků pro západní obchvat Olomouce. Úleva by mohla přijít o několik měsíců dřív

Silničáři pospíšili s výkupy pozemků pro západní ochvat Olomouce mezi Neředínem a Křelovem. Tříkilometrový úsek by se tak mohl začít stavět o pár měsíců dřív, než se původně plánovalo. V současné době musí tisíce aut a kamionů projíždět přes...

Silnice první třídy číslo 46 povede od mimoúrovňové křižovatky na konci Týnečku v nové trase a odvede tak tranzitní dopravu z Dolan. Mezi Bohuňovicemi a obcí Bělkovice-Lašťany pak vznikne další mimoúrovňová křižovatka a dál bude frekventovaný tah pokračovat ve stejných místech jako dosud, avšak rozšířený ze dvou na čtyři pruhy. Stavba Týneček – Šternberk končí na úrovni Štarnova, kde by na ni v budoucnu měla navázat další etapa nazvaná Šternberk – obchvat.

„Hlavním cílem stavby je v řešeném úseku oddělit dálkovou a místní dopravu. Zvýšením kapacity silnice se zvýší bezpečnost. Dosažením lepší plynulosti dopravy lze očekávat rovněž snížení negativních účinků, jako hluku, emisí a prašnosti,“ uvádí Ředitelství silnic a dálnic v informačním letáku stavby. Jedním z podstatných benefitů bude také přestavba všech křížení do mimoúrovňové podoby, najíždění aut na rušný tah je podle zástupců ŘSD v aktuální podobě silnice problematické a vedlo v minulosti i k tragickým dopravním nehodám.

Trasa Týneček – Šternberk má navázat na plánovanou východní tangentu Olomouce, nad jejíž realizací se v současnosti vznáší otazníky kvůli kolizi s ochranným pásmem vodního zdroje. Na druhém konci se pak napojí obchvat Šternberku, který kolem města odvede dopravu ve směru na Ecce Homo, Opavu či Bruntál.

Hodnocení článku je 84 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Ředitelství silnic a dálnic

Štítky Doprava, stavba, investice, Týneček, Šternberk, Dolany, Bělkovice, Bohuňovice, silnice, I/46, Olomouc, Olomoucký kraj, Ředitelství silnic a dálnic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Třímiliardový obchvat Dolan má klíčové povolení. Přestavba tahu na Šternberk má začít v roce 2025  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.