Přípravy úsekového měření rušného tahu přes Červenohorské sedlo pokračují. Specializovaná firma nyní zpracovává projekt opatření, který má přinést důslednou kontrolu rychlosti projíždějících aut a motorek. Zejména motorkáři totiž využívají klikatý úsek pro zážitkové jízdy i daleko za hranicemi bezpečnosti. Místní lidé i odpovědné instituce řadu let usilují o zklidnění situace.
Úterý, 24. srpna 2021, 09:04
Cenné rady, ukázky pro bezpečnost, ale i kontroly a pokuty. Červenohorské sedlo na Jesenicku je díky serpentinám a kvalitní silnici vyhledávaným cílem motorkářů. Ne všichni tam ale dodržují pravidla a při riskantních jízdách zde dochází i ke...
Pro motorkáře a milovníky rychlé jízdy je zrekonstruovaná silnice přes Červenohorské sedlo při příznivém počasí adrenalinovým lákadlem. Při riskantní jízdě ale nejsou výjimkou nebezpečné situace, a dokonce ani tragické nehody.
Krokem ke zvýšení bezpečnosti a omezení závodnických choutek má být úsekové měření rychlosti. Silnice I/44 spadá pod Ředitelství silnic a dálnic, které si pro umístění radarů nechává zpracovat projektovou dokumentaci u AŽD Praha za necelých tři sta tisíc korun. Návrh projektu měření rychlosti by se mělo podle smlouvy týkat oblasti od kilometru 37 za obcí Kouty nad Desnou až po kilometr 53,5, tedy začátek Domašova, místní části Bělé pod Pradědem.
„Samotná technologie měření bude podrobněji známá až po dokončení projektové dokumentace. Zakázku bychom chtěli realizovat pravděpodobně v letních měsících,“ přiblížil na dotaz Olomoucké Drbny Miroslav Mazal, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Středa, 14. září 2022, 10:41
Motorkáři, kteří závodili v serpentinách pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách, napadli šestačtyřicetiletého muže z Jesenicka poté, co se snažil vyfotit jejich motorky. Muž tvrdí, že jeden ho povalil a druhý mu vytrhl mobilní telefon, kterým dělal...
Informaci o postupujících přípravách úsekového měření přinesl na sociálních sítích také náměstek hejtmana Olomouckého kraje Jan Šafařík (Spojenci). „Generální ředitel ŘSD Radek Mátl mě ubezpečil, že v roce 2023 budou radary instalované. Nyní probíhá výběrové řízení a konkrétní harmonogram bude znám až po jeho výsledcích. Jsem za to moc rád. Snad to ukončí éru ‚závodníků‘ do vrchu, kteří ohrožovali bezpečnost provozu či hlukem degradovali tuhle krásnou část hor,“ napsal politik ze Šumperka.
Pod příspěvkem se rozpoutala diskuze příznivců i odpůrců plánovaného opatření zejména z řad motorkářů. „Jsem z opačného konce ČR, a když už jedu na Sedlo, tak aspoň na dva dny. Chci se hezky svižně projet, užít si fajn silnici a komunitu. Pak přespat v hotelu nahoře a jezdit dál a užívat si zatáčky. Na Sedlo se sjíždí motorkáři z cele České republiky, je to místo, které zná každý motorkář, jak již tu bylo řečeno, je to proste Mekka. A narovinu řeknu, že nějakým radarem si to nenechám zkazit,“ vyjádřila svůj názor uživatelka Valeria.
Pondělí, 8. srpna 2022, 11:18
Dva cyklisty srazil v serpentinách pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách motorkář. Podle policie se nedíval před sebe, ale sledoval silnici za sebou ve zpětném zrcátku. Motorkář i cyklisté se zraněními skončili v nemocnici.
Řada komentujících má pochybnosti, zda bude úsekové měření rychlosti proti bezohledným motorkářům efektivní a jestli bude možné je automatizovaným způsobem pokutovat. Samotné opatření se připravuje několik let a je výsledkem jednání Ředitelství silnic a dálnic, dopravního inspektorátu Policie ČR a dotčených obcí. Konkrétní podobu rozmístění a nastavení radarů pak přinese dokončená projektová dokumentace.
Citelným problémem pro místní obyvatele je také hluková zátěž. „V Koutech není možné jít kamkoli do přírody, na houby, na procházku a podobně, aby nebyl ten šílený řev motorek slyšet. Každý víkend jezdí jedna motorka za druhou, nepředstavitelný hluk od rána až do večera, naprosto bez přestávky. Pro motorkáře je to možná adrenalin, pro nás je to doslova utrpení. Je to jeden z největších problémů naší vesnice a prostě jej musíme řešit,“ komentovala Petra Harazímová, starostka obce Loučná nad Desnou, jejíž součástí jsou také Kouty nad Desnou.
Jedním z nejpodstatnějších aspektů je bezpečnost dopravy, do serpentin Červenohorského sedla v sezoně poměrně často musejí vyrazit záchranáři Horské služby i záchranářský vrtulník. V některých případech ale už není motoristům po havárii pomoci. Naděje vkládá v měření rychlosti také krajský koordinátor BESIP Miroslav Charouz. „Přinese to zejména preventivní účinek. Řekl bych, že 70 procent lidí, kteří tam jezdí, jsou normální chlapi, kluci, holky. Říznou si zatáčku, ale neriskují. Ale je tam i minorita, která tam jde závodit a vybouřit se. Zaznamenal jsem, že tam nejezdí jen motorkáři, už se tam stahují i s rychlými auty, začíná se tam závodit i na čtyřech kolech. Lidé, co tam jedou s rodinou na výlet si nezaslouží, aby kolem nich lítala auta rychlostí dvě sta za hodinu. Čím dřív se tam bude měřit, tím líp,“ řekl již dříve Charouz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.