Ještě v úvodu příštího týdne motoristé směřující z Přerova do Rokytnice projedou podle dosavadní zvyklosti po silnici, která je součástí dlouhého oblouku nedaleko Předmostí. Od středy se ale tato cesta uzavře a postupně se stane minulostí. Nahradí ji rozlehlá mimoúrovňová křižovatka, která je důležitým prvkem stavby posledního úseku dálnice D1.
Úseku silnice II/150 na okraji přerovské části Předmostí čeká demolice. Řidiči směřující na Rokytnici a dále například na Brodek u Přerova budou moct využít druhou část oblouku, na který najedou pod kopcem ve směru na Kokory.
Necelý kilometr brzy zrušené silnice protíná plánovanou mimoúrovňovou křižovatku budoucí dálnice D1. „Až se křižovatka v budoucnu napojí na konec estakády, tak budou řidiči moct jezdit na Rokytnici právě přes mimoúrovňové křížení Přerov – sever, či případně přes Předmostí přes esíčko jako je to možné nyní,“ přiblížil náměstek přerovského primátora pro oblast dopravy Tomáš Navrátil (ANO).
Středa, 8. března 2023, 09:02
Nový tříkilometrový úsek dálnice D35 na západním okraji Olomouce už má stavební povolení. Ministerstvo dopravy vydalo důležitý dokument na začátku března. Ředitelství silnic a dálnic bude nyní pokračovat v přípravě stavby, která má odvést značnou...
Příprava na budování klíčového desetikilometrového dálničního úseku Přerov – Říkovice se rozběhla na začátku letošního roku. Podle mluvčího olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnice Miroslava Mazala pokračuje stavba zemními pracemi, odvozem dřevin, vytyčováním, sondováním a zaměřováním. „Po zřízení sjezdů na staveniště mohou být aktuálně prováděny také meliorace či sanace,“ dodává Mazal.
Se zájmem a optimismem sleduje průběh výstavby dlouho vytoužené úlevy pro provoz ve čtyřicetitisícovém městě také náměstek Navrátil. „Práce probíhají, to je samozřejmě pozitivní. Komunikujeme jak se zhotovitelem, tak i s investorem. Myslím, že nejen vedení radnice, ale i samotní Přerované stavbu kvitují. Nejen pro Přerov jsou to zatím jen dobré zprávy,“ řekl Navrátil.
Pro další pokračování stavby jsou příznivou novinou také verdikty olomouckého krajského úřadu, který zamítl dvojici odvolání ekologických spolků Děti Země, Krajina Dluhonice či Voda z Tetčic a několika fyzických osob proti stavebním povolením na různé menší objekty doplňující hlavní stavbu D1 u Přerova. Jednalo se například o úpravy polních cest či přeložky vodovodů. Krajský úřad ponechal stavebním povolením platnost a v dokumentaci provedl pouze několik menších úprav. Ekologové podali mimoto také odvolání proti kácení a žalobu proti stavebnímu povolení na hlavní trasu, verdikt soudu by měl být znám v dubnu. „Stavba se rozběhla a já věřím, že poběží do doby, než bude slavnostně přestřihnuta páska. To je určitě to nejdůležitější,“ poznamenal primátorův náměstek.
Středa, 22. února 2023, 08:48
Ekologické spolky Děti Země a Krajina Dluhonice podaly odvolání proti kácení stromů a keřů na trase budoucí dálnice D1 u Přerova. Podle zástupců organizací nebude náhradní výsadba odpovídat zásahu do přírody. Na posledním chybějícím úseku páteřní...
V průběhu zemních prací se podle zástupců ŘSD bagry i nákladní vozidla většinou pohybují mimo hlavní komunikace. „Díky tomu, že se v loňském roce otevřel průpich městem, tak je doprava na únosné úrovni. Nyní neevidujeme stížnosti na zvýšení provozu kvůli stavbě dálnice,“ podotkl Navrátil.
Dálniční úsek u Přerova staví sdružení firem Strabag, Doprastav a IDS Olomouc, cena je 6,922 miliardy korun. Stavba D1 u Přerova má podle ředitele Ředitelství silnic a dálnic trvat 39 měsíců, takže zprovoznění vychází na březen 2026. Stavba dálnice D1 začala v Česku před 55 lety, přičemž o posledním úseku u Přerova se posledních 17 let vedly spory, debaty a připravovaly se plány. Desetikilometrový úsek D1 je posledním, který chybí k tomu, aby byl dálniční tah z Prahy přes Brno do Ostravy a na polské hranice kompletní.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.