Počasí dnes10 °C, zítra9 °C
Čtvrtek 18. dubna 2024  |  Svátek má Valérie
Bez reklam

Dlouhé fronty na výjezd z Přerova: semafor se ladí, situaci zcela vyřeší za tři roky dálnice

V dopravní špičce opět trápí motoristy projíždějící přes Přerov i kilometrové kolony. Komplikace se po dokončení řady dopravních staveb přesunuly na okraj města ke světelné křižovatce na frekventovaném tahu ve směru na Olomouc. Město ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic a společností AŽD situaci řeší, úlevu přinese až dokončení posledního úseku dálnice D1.

VIDEO: (Ne)placené parkování v Přerově. Problém řešíme, reaguje radnice na opoziční experiment

Jako anarchii označili systém parkování v Přerově zástupci tamní opozice. Nedostatky ilustrovali experimentem, který natočili na video. Na placeném stání nechali týden auto bez parkovacího lístku a za tuto dobu nedostali žádnou výzvu od městské...

Na světelné křižovatce silnice I/55 na okraji Přerova nedaleko Předmostí a dálničního sjezdu od Ostravy se v posledních týdnech tvoří v dopravně exponovaných časech fronty aut. „Po půl roce téměř bezproblémového průjezdu se situace zdramatizovala. Ke zhoršení došlo i tím, že se uzavřel úsek na Rokytnici. Aut navíc výrazně přibývá, řidiči se naučili, že Přerovem projedou poměrně rychle,“ komentuje náměstek přerovského primátora pro oblast dopravy Tomáš Navrátil (ANO) s připomenutím nedávno zrušeného kilometrového úseku II/150 Přerov – Rokytnice, který musel ustoupit stavbě mimoúrovňové křižovatky pro poslední chybějící část D1. O to více aut musí nyní v tomto směru projíždět jedinou alternativou výjezdu z Přerova.

Dokončení významných dílčích vylepšení dopravy v uplynulých letech způsobilo podle Navrátila paradox, trasu přes Přerov volí o to více řidičů a potíže se opět vrátily, tentokrát na okraj města. „Průjezdnost byla i do nějakých sedmi minut. Z obou stran je dálnice a uprostřed průpich, takže opravdu trasa poměrně bez problémů. Před zahájením dopravních staveb jezdilo přes Polní ulici 17 tisíc aut denně, z toho čtyři a půl tisíce nákladních vozidel. Těmto číslům se zase začínáme blížit. Téměř přes celé město se jezdí nyní v režimu dva plus dva jízdní pruhy a i nové kruhové objezdy provoz zvládají. Problematické místo je nyní opravdu jen na té téčkové křižovatce na výjezdu města,“ dodává náměstek.

Jak byste nyní ohodnotili průjezd Přerovem? (známkování jako ve škole)

Celkem hlasovalo314 čtenářů

Možnosti řešení aktuálních zdržení, kdy auta čekají na zelenou až kilometr od semaforů, jsou podle přerovského náměstka poměrně omezené. Lokalita je zřejmě na hraně své kapacity průjezdnosti. „Křižovatka je ve vlastnictví ŘSD, nicméně i my chceme tuto záležitost řešit. Spojili jsme se jak s Ředitelstvím silnic a dálnic, tak se se servisní společností AŽD, aby došlo k upravení signálního plánu. Takt na výjezd z Přerova na Olomouc nebo na dálnici byl prodloužen. Je nutné dodat, že tím se zase zvýší čekací doba pro auta sjíždějící z dálnice. Musí se to vyrovnat. V lednu tam proběhla výměna vadného detektoru, ale problémy tam stále jsou, ladění bude dál probíhat,“ přislíbil Tomáš Navrátil a dodal: „Nechceme to nechat být, protože tento stav potrvá až do dokončení dálnice, to znamená další tři roky. Myslím, že alespoň k částečné změně ještě dojde.“

Hodnocení článku je 84 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto FB Tomáš Navrátil

Štítky Doprava, Přerov, kolony, dopravní komplikace, křižovatka, světelná křižovatka, Ředitelství silnic a dálnic, ŘSD, Olomoucký kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dlouhé fronty na výjezd z Přerova: semafor se ladí, situaci zcela vyřeší za tři roky dálnice  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.