Na trati z Olomouce do Uničova a Šumperka začaly jezdit tři nejmodernější soupravy RegioPanter. Další přibydou na podzim a na začátku roku 2024, celkem jich bude jezdit sedmadvacet. Olomoucký kraj tak bude mít nejmodernější regionální železniční dopravu v České republice.
Pátek, 9. června 2023, 13:01
S pravidelnou letní změnou jízdního řádu vlaků se v Olomouckém kraji v tomto termínu pojí důležitá novinka v podobě zrychlení železniční dopravy na loni zmodernizovaném a elektrifikovaném úseku z Olomouce přes Uničov do Šumperka. Zkrácení doby jízdy...
Jednotka RegioPanter druhé generace má kapacitu 234 míst. První vyjela včera na prvním ranním spoji z Olomouce do Šumperka, druhá odpoledne a třetí byla nasazena během dneška. Všechny jsou zatím ve zkušebním provozu.
"Olomoucký kraj získá nejmodernější regionální železniční dopravu v republice. Elektrické jednotky nabízejí komfortní cestování a maximální pohodlí. Jsou bezbariérové, mají pohodlné sedačky s dostatkem místa na nohy, nabijete si v nich drobnou elektroniku nebo se připojíte k Wi-Fi. Věříme, že rychlejší spojení přiláká do vlaků nové zákazníky," doufá Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Během příštích měsíců začne v Olomouckém kraji postupně jezdit 27 třívozových jednotek RegioPanter. Předtím na trati do Šumperka jezdily dvouvozové RegioPantery s kapacitou 160 míst.
Od letní změny jízdního řádu mohou vlaky na úseku z Olomouce do Uničova využívat rychlosti 160 kilometrů za hodinu. Cestování ze Šumperka do Olomouce se tak u spěšných vlaků zkrátilo až o 15 minut na 50 minut. Na této trati mohou od nového roku jezdit pouze vlaky s evropským zabezpečovačem ETCS.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.