Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Z deseti dodaných Stadlerů pět odstavených. Modernizace vlaků pro Olomoucký kraj se protahuje

Mezitímco se Českým drahám daří postupně obnovovat vozový park nejen v Olomouckém kraji například novými soupravami RegioPanter, u modernizovaných ojetých jednotek Stadler GTW se stále objevují problémy. Národní dopravce plánoval v regionu nasadit už před více než rokem dvanáct těchto vlaků. Nyní jich funguje necelá polovina a dál se čeká na dokončení renovace ve slovenských opravárenských závodech.

V roce 2020 vyjely v Olomouckém kraji na železnici první soupravy Stadler řady 646, které České dráhy uvedly do provozu vlastními silami. Na konci roku 2021 pak začala jezdit v regionu první jednotka Stadler zmodernizovaná na Slovensku. Ani o rok a půl později ale neslouží cestujícím všech dvanáct těchto starších vlaků zakoupených z Německa. A zřejmě ještě nějakou dobu ani nebudou. „Společnost ŽOS Zvolen, která je dodavatelem kompletní modernizace motorových jednotek Stadler GTW, nám zatím dodala deset souprav. Polovina jednotek je nyní odstavena v rámci garančních oprav. Délka odstavení jednotky závisí vždy na závažnosti poruchy, situace v počtu dostupných vozidel se tak mění každý týden. Jedná se například o závady motoru, klimatizace a podobně,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Na trať z Olomouce do Uničova a Šumperka vyjely nové soupravy RegioPanter. Mají Wi-Fi a nabíjení

Na trati z Olomouce do Uničova a Šumperka začaly jezdit tři nejmodernější soupravy RegioPanter. Další přibydou na podzim a na začátku roku 2024, celkem jich bude jezdit sedmadvacet. Olomoucký kraj tak bude mít nejmodernější regionální železniční...

Jednou z mimořádných událostí Stadleru na Olomoucku byla na konci července porucha, u které museli kvůli znečištění trati vyrazit do akce také drážní hasiči. „Přerovská jednotka zasahovala ve stanici Štěpánov ve spojitosti s únikem oleje z převodovky motorového vlaku Českých drah. Drážní hasiči ošetřili sorbentem kolejiště pod stojící vlakovou soupravou, vyčistili její motorový prostor a traťovou kolej ještě před opětovným zprovozněním očistili od úkapů oleje,“ přiblížil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Na trati 309 z Olomouce do Drahanovic nyní probíhají stavební práce a železniční doprava je přerušená, pro pokrytí turnusové potřeby musel národní dopravce kvůli výraznému zpoždění dodání repasovaných vlaků již před časem nasadit jiné motorové jednotky. „Jedná se o soupravy 844 RegioShark, na trati do Moravského Berouna pak případně využíváme záložní starší typy vozidel, které jsou však přizpůsobeny například pro přepravu osob na vozíku,“ doplnila mluvčí. Také na této části železnice probíhá v úvodu srpna údržba trati a s ní spojená výluka.

V Olomouci přibrzdí dopravu modernizace trojice přejezdů. První výluka potrvá tři týdny

Rekonstrukce hned tří železničních přejezdů mají začít v průběhu srpna a září v Olomouci. Správa železnic nechá opravit křížení silnice a trati v ulici Tovární, Wittgensteinova, stavbaři se zaměří také na úpravu přejezdu na Dolní Novosadské. Se...

Zbývající dva vlaky Stadler má firma ŽOS Zvolen podle informací Českých drah dodat v průběhu první poloviny roku 2024. „Je to z důvodu dlouhých dodacích lhůt některých nutných komponentů, které budou dodány až na konci prvního čtvrtletí 2024,“ podotkla mluvčí Rajnochová.

Pro dopravce se jedná o trpké komplikace nejen v souvislosti s možnými pokutami od Olomouckého kraje, pro který má službu na základě smlouvy zajišťovat. Sankce pak uplatňují České dráhy u slovenského podniku. „Pozdní dodávky a poruchovost vozů nás dostávají do nepříjemné situace vůči Olomouckému kraji i zákazníkům a způsobují nám ekonomické škody a bohužel i poškození reputace. Smluvní pokuty i nápravu tohoto nežádoucího stavu se společností ŽOS Zvolen denně řešíme. Finálně zatím sankce vyčíslit nejdou, dodávky ještě nejsou ukončeny a není tak možné spočítat délku zpoždění a tedy ani výši sankce,“ uvedla mluvčí. Již na konci minulého roku se podle Jiřího Ješety, člena představenstva a náměstka generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu, pohyboval finanční postih v řádech desítek milionů korun.

Hodnocení článku je 50 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto FB Drážní hasiči Přerov

Štítky Doprava, vlak, Stadler, modernizace, oprava, vlaky Stadler, zpoždění zakázky, Olomoucký kraj, České dráhy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jirka Bouma

Jo jo, on si někdo koupí staré ojeté šroty, narve do toho miliony při generálce a výsledek nula ! Všude kupují nová vozidla a tady hoši chtějí ušetřit nákupem starých vraků ! Tak to je pokrok.......

Středa, 2. srpna 2023, 13:44Odpovědět

Z deseti dodaných Stadlerů pět odstavených. Modernizace vlaků pro Olomoucký kraj se protahuje  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.