Vytížený úsek klíčového železničního koridoru na Moravě mezi Lipníkem nad Bečvou a Drahotušemi na Přerovsku čeká kompletní modernizace. Práce za více než dvě miliardy korun na šestikilometrovém úseku odstartují v září, přinesou větší plynulost dopravy a bezpečnost. Součástí bude také protihluková stěna ve Slavíči.
"Současný stav infrastruktury v tomto úseku vyžaduje častou a nákladnou údržbu, což ovlivňuje plynulost dopravy. Tu zlepší nejen modernizace infrastruktury, ale také instalace nejmodernějšího zabezpečovacího zařízení. Protihluková stěna ve Slavíči pak sníží hlukovou zátěž v okolí trati," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Celý projekt bude financovaný z národních zdrojů a pomocí úvěru od Evropské investiční banky.
Postup prací bude podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy navržen tak, aby umožňoval provoz v maximálním možném rozsahu. "Proto se postaví dvě provizorní odbočky, které celý modernizovaný úsek rozdělí na třetiny," uvedl Gavenda. Po dobu stavby budou kolem pracovních míst vybudovány pevné bezpečnostní zábrany, které umožní vlakům na provozované koleji jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu.
Neděle, 13. srpna 2023, 13:05
Na výpadovce z Prostějova na Kojetín si v těchto dnech nejde nevšimnout nové tovární haly zářící všemi barvami, která jako by do zdejšího průmyslového areálu ani nepatřila. Výhybkárna zde dokončuje lisovnu komponent pro výhybky určené pro...
Stavbaři na trati mezi Lipníkem nad Bečvou a Drahotušemi vymění koleje, pražce a štěrk. V celém úseku instalují nové trakční vedení a také nejmodernější zabezpečovací zařízení. Projekt počítá s rekonstrukcí devíti mostů a čtyř propustků. V okolí Slavíče dělníci postaví protihlukovou stěnou. Stavba bude podle Gavendy koordinována s rekonstrukcí dalšího koridorového úseku mezi stanicemi Polom a Suchdol nad Odrou. Tato investiční akce začne v roce 2025, kdy bude průjezd mezi Lipníkem a Drahotušemi dočasně bez omezení. "V souběhu pak budou práce pokračovat na obou úsecích v letech 2026 a 2027," dodal Gavenda.
Stavba skončí v závěru roku 2027. Součástí je vybudování nové odbočky u Jezernice, která zvýší propustnost vytížené trati a zjednoduší organizaci dopravy při údržbě a mimořádných událostech.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.