Už více než dva roky pracují stavbaři na novostavbě důležité dopravní tepny pro sever Olomouckého kraje, obchvatu Bludova. Zakázka za více než dvě miliardy korun je ve finální fázi, zástupci zhotovitelských firem a Ředitelství silnic a dálnic budou vyhodnocovat, zda se dílo podaří dokončit v předstihu.
Jednu z nejrozsáhlejších staveb úseku silnice I. třídy v dějinách Olomouckého kraje se Ředitelství silnic a dálnic podařilo vysoutěžit o půl miliardy levněji, než původně přepokládalo. Přesto stavba I/44 – Bludov obchvat vyžaduje investici ve 2,3 miliardy korun, a kromě úlevy pro dopravně přetíženou obec Bludov má být jedním z článků mozaiky, která zvýší dostupnost severní části regionu.
„Nezdá se to, ale na obchvatu Bludova je na pěti a půl kilometrech jedenadvacet mostních objektů. Na stavbu jsme museli transportovat více než jeden milionů kubíků násypové zeminy, obchvat Bludova totiž prochází záplavovým územím řeky Moravy a řeky Desné. Stahuje se sem voda z Jeseníků a muselo se s tím počítat,“ přiblížil na jaře Jan Hýzl, ředitel odštěpného závodu Morava společnosti STRABAG, která výstavbu zajišťuje ve spolupráci s firmou M-SILNICE. Ten tehdy uvedl, že organizace budou po hlavní části stavební sezony analyzovat, zda se obchvat podaří dokončit už v závěru roku 2023.
Pátek, 11. srpna 2023, 20:19
Další významná část kompenzací za výstavbu posledního chybějícího úseku dálnice D1 u přerovské části Dluhonice oficiálně slouží občanům. Slavnostního otevření se dočkal sportovní a kulturní areál v ulici Na trávníčku. Staré hřiště muselo ustoupit...
Práce pokračují také na takřka dvoukilometrovém přivaděči do Šumperka, kam nový obchvat vyústí do kruhového objezdu na okraji města nedaleko hřbitova. Na druhém konci přivaděče probíhají prvotní úpravy pro budoucí mimoúrovňovou křižovatku, ze které by obchvat Bludova pokračoval kolem Šumperka k Rapotínu a tranzitní doprava by tak projížděla mimo okresní město. Ředitelství silnic a dálnic potvrdilo zájem státu připravovat projekt pro další úsek I/44 a začalo vypracovávat klíčové podklady. Podle mluvčího ŘSD Miroslava Mazala by koncept studie mohl být hotový v polovině roku 2024.
Aktuálně ale stavbaři dokončují stavbu čtyřpruhového bludovského obchvatu. „Právě probíhá dokončování mostovek, pracuje se na zásypech mostů, násypů tělesa či na svahování. Na většině úseků probíhají pokládky asfaltových vrstev, osazují se panely protihlukových stěn a realizují se dlažby pod mosty. V blízké době chystáme také do předčasného užívání přeložku silnice III/3704 Bludov – Sudkov,“ uvedli zástupci firmy Strabag na sociálních sítích.
Podle smlouvy má být zakázka I/44 Bludov – obchvat hotová v lednu 2024, již letos na jaře se rýsovala možnost předčasného dokončení důležitého úseku. Do něj se napojuje v rozsáhlé mimoúrovňové křižovatce také přeložka silnice I/11 z Postřelmova do Chromče, která by měla finišovat v obdobném termínu jako obchvat Bludova.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.